خواص روغن بادام برای مو

روغن زیتون

بادام، گیاه بومی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست. ساده ترین استفاده ای که از روغن بادام می شود ، استفاده آن برای محافظت موهاست . وجود اسیدهای چرب اشباع شده و اشباع نشده در این روغن به میزان ۷۱ درصد ، باعث می شود که روغن بادام به خوبی جذب ساقه مو گردد و آن را از درون آبرسانی نماید.

روغن بادام ، در مقایسه با روغن گیاهان دیگر، سنگین تر است و به خاطر همین ، نمی توان در مدت زمان طولانی از آن روی سر استفاده کرد . اما به عنوان یک مرطوب کننده قوی پوست سر، برای استفاده یک روز قبل از شستشوی موها ، بسیار مناسب است.

این روغن ، موها را درخشان و مانند ابریشم نرم می کند.
به خاطر وزن سنگین تر این روغن نسبت به روغنهای گیاهی دیگر، در مصر باستان، روغن بادام را با روغن کرچک مخلوط می کردند . با این کار، روغن سبکتری به دست می آمد و روغن بادام هم بدبویی روغن کرچک را کم می کرد.

استفاده از روغن بادام ، برای از بین بردن موخوره بسیار مفید است. اگر موهایتان، دچار موخوره شده است ، روغن بادام را با روغن کرچک مخلوط نمایید و چند قطره عصاره رزماری به آن اضافه کنید و مخلوط به دست آمده را به صورت روزانه به نوک موها بمالید.
بعد از خروج از حمام ، از روغن بادام ، به عنوان محافظت کننده موهای تمیز در برابر حرارت اتوی مو و سشوار می توانید استفاده کنید.

مواد مغذی روغن بادام :
روغن بادام ، سرشار است از ویتامین A که برای تقویت غشاء سلولی مفید است . همچنین ، دارای ویتامین B1 و B6 است که در رشد مو نقش اساسی دارد . ویتامین E موجود در روغن بادام هم در بردارنده خاصیت آنتی اکسیدانی است که جریان خون را بهبود می بخشد و در نتیجه ، تغذیه سلولهای مو ، بهتر می شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی