تولید واکسن ضد آلرژی

آلرژی

از بین تمام آلرژی های غذایی، آلرژی به بادام زمینی از همه رایج تر است. آلرژی غذایی هنوز درمانی ندارد، و واکنش های آلرژیک می تواند کشنده باشد. در واقع، تنها راه پیشگیری از آلرژی این است که از آلرژن ها دور بمانیم.
با این حال، مطالعه جدید، برای افرادی که دارای آلرژی به بادام زمینی هستند، امیدوار است، زیرا واکسنی که در طی دو دهه در حال ساخت است، در موشها موفق بوده است. این تحقیق که در حال حاضر در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده است، توسط دانشمندان دانشگاه میشیگان در آن آربور انجام شده است.
آلرژی غذایی ناشی از یک واکنش ایمنی معیوب است که بدن آنتی بادی هایی به نام Immunoglobulin E IgE را تولید می کند. این امر به عنوان یک نتیجه از پاسخ ایمنی ناشی از سلول های ایمنی به نام T helper 2 Th2 رخ می دهد. در تحقیق جدید، دانشمندان بر این باور بودند که تغییر مسیر این سلول های Th2 ممکن است به تنظیم پاسخ ایمنی آلرژیک کمک کند.
برای آزمایش این فرضیه، مخققان موش ها را به پروتئین های بادام زمینی حساسیت دادند تا تولید آنتی بادی های IgE و سلول های Th2 سیستم ایمنی آنها به همان شیوه ای که در واکنش های آلرژیک ایجاد می شد رفتار کنند و علائم آلرژی مشابه مانند خارش پوست و مشکلات تنفسی همانند انسان ایجاد شود. محققان سپس به جوندگان یک دوز واکسن به مدت 3 ماه و ماهی یکبار تزریق کردند و پاسخ حساسیتی آنها را 2 هفته بعد از دوز نهایی اندازه گیری کردند.

این واکسن به طور موفقیت آمیز از جوندگان در معرض بادام زمینی محافظت می کند، با آزمایش هایی که نشان دهنده کاهش فعالیت سلول های Th2 و نیز کاهش آنتی بادی IgE است. محققان توضیح می دهند: “با هدایت پاسخ های ایمنی، واکسن ما نه تنها پاسخ را مهار می کند، بلکه مانع از فعال شدن سلول هایی می شود که واکنش های آلرژیک را آغاز می کنند.”

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی