انتخاب تغذیه سالم و مناسب

تغذیه

سالم بودن این نیست که متناسب به نظر برسید، بلکه مهم این است که احساس خوبی داشته باشید. در این مطلب ما به شما می گوییم که چگونه احساس خوبی داشته باشید.

عادات غذایی خوب الزاما به معنی رژیم های سخت غذایی نیست. نگران نباشید، تغذیه سالم زیاد هم نباید پیچیده باشد. چند عادت وجود دارند که با آنها می توانید بیشترین فواید را از مواد غذایی مصرفی دریافت کنید.

-غذا را به خوبی بجوید. بزرگترها همیشه به ما می گویند که آرام غذا بخوریم، اما این گفته تنها قسمت مهم نیست ، بلکه مسئله مهم خوب جویدن است. جویدن آرام غذا به هضم بهتر کمک کرده و به کاهش چربی های بدن کمک میکند. خوب جویدن غذا همچنین به معنای آرام و کمتر غذا خوردن است.

-به جای تنقلاتی مثل چیبس، میوه بخورید. همه ی ما در برخی ساعات روز به پرخوری مشغول می شویم. اما به جای مصرف مواد غذایی بد یا غذاهای سنگین، میوه های تازه را امتحان کنید. میوه نه تنها مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند بلکه باعث می شود احساس شادابی کنید. در کنار این موارد، پرهیز از مصرف مواد غذایی بد به طور خودکار به کاهش وزن کمک می کند.

-آب بنوشید. نیمی از سلامتی ما با مشکلاتی مرتبط است که می توانند با مصرف مقدار کافی آب حل شوند. نوشیدن آب نه تنها به هضم بهتر غذا کمک میکند، بلکه باعث بهبود پوست نیز می شود. علاوه بر این، جایگزین کردن نوشیدنی های دیگر با آب، مصرف مایعات در بدن را تنظیم می کند.

-نشسته غذا بخورید. نشستن و صرف غذا راهی مناسب برای هر خوردن وعده غذایی است. با این روش مغز و بدن بهتر برای دریافت غذا آماده می شوند. علاوه بر این، ما در حالت نشسته کمتر غذا می خوریم و البته لذت بیشتری هم میبریم.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی