از خوردن ماهی غفلت نکنید

ماهی

آیا می دانستید برای سالم ماندن مصرف ماهی به دلیل غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی فراوان می تواند بسیار مفید باشد.
ماهی و روغن ماهی باعث افزایش عملكرد سیستم دفاعی بدن می شود. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی برای سلامت استخوان و پوست و همچنین رشد آنها لازم و ضروری است. ماهی هایی كه غنی از اسیدهای چرب امگا۳ هستند عبارتند از: ماهی تن، ماهی آزاد و ماهی قزل آلا. چنانچه قادر به مصرف ماهی نیستید می توانید هفته ای دو مرتبه از مكمل های روغن ماهی استفاده كنید.
ماهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سكته زنان و مردان را كاهش می دهد، بخصوص در آن دسته از افرادی كه به دیابت مبتلا هستند. ماهی دارای خاصیت غذایی است كه به تمیز شدن خون كمك می كند بنابراین خون به راحتی می تواند به قلب برود و از آن خارج شود.
علاوه بر تمام اینها مصرف ماهی یا روغن ماهی باعث تقویت و بهبود بینایی می شود. ماهی دارای اسید دوكوساهگزونیك (DHA) است كه نزدیك سلولهای عصب بینایی چشم تولید می شود و چون مصرف ماهی DHA بیشتری به بدن می رساند، قدرت بینایی تقویت می شود و از آسیب دیدگی چشم جلوگیری می شود.به شما توصیه می كنیم كه برای حفظ خاصیت ماهی آن را بیش از حد لازم نپزید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی