چاقی ریسک ابتلا به بیماری کلیه را افزایش می دهد

بیماری کلیه

محققان گزارش دادند که بسیاری از بزرگسالان جوان چاق در ایالات متحده نمی دانند که در معرض افزایش خطر بیماری کلیوی هستند.
اگرچه بیماری مزمن کلیه معمولا در افراد مسن تظاهر پیدا می کند، اما این بیماری می تواند بسیار زودتر شروع شود، اما اغلب در ابتدا به رسمیت شناخته نمی شود.
یک تیم تحقیقاتی اطلاعات نزدیک به 7000 بزرگسال 20 تا 40 ساله، در سراسر ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند که 11 درصد از افراد چاق آمریکایی – مکزیکی و در حدود 6 درصد از سفید پوستان و سیاه پوستان چاق دارای سطوح بالای پروتئین آلبومین در ادرار هستند.

به این وضعیت، آلبومینوری می گویند و نشان دهنده ی این است که که عملکرد کلیه ها به به طور معمول انجام نمی گیرد. محققان می گویند که این حالت شما را در معرض خطر بیماری مزمن کلیه قرار می دهد.
از آنجا که گزینه های درمانی برای بیماری مزمن کلیه محدود است، پیشگیری بهترین روش برای افراد در معرض خطر است، و یک سبک زندگی سالم در جوانان یک روش مداوم به سوی ارتقاء سلامت کلیه در مراحل بعدی زندگی است.
تحقیقات قبلی نشان داده است که چاقی شکمی ممکن است زودتر از فشار خون بالا و دیابت به عملکرد کلیه آسیب بزند، که هر دو در ارتباط با چاقی هستند. با توجه به موسسه ملی قلب و ریه و خون آمریکا چاقی شکمی به عنوان داشتن یک دور کمر 35 اینچ یا بیشتر برای زنان غیر باردار و 40 اینچ یا بیشتر برای مردان تعریف می شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی