عصاره چای سبز باعث بهبود سلامت روده کاهش خطرات مرتبط با سندرم متابولیک می شود

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز باعث بهبود سلامت روده کاهش خطرات مرتبط با سندرم متابولیک می شود

بر اساس تحقیقی که انجام شده، عصاره چای سبز با کاهش التهاب و نفوذپذیری روده کوچک در افراد سالم و افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی متابولیک هستند، سلامت روده را بهبود بخشید.

نویسنده ارشد این مطالعه گفت: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصرف بیشتر چای سبز با سطوح خوب کلسترول، گلوکز و تری گلیسیرید مرتبط است، اما هیچ مطالعه ای فواید آن در روده را با این عوامل سلامت مرتبط نکرده است..

برای تعیین اینکه آیا خواص ضد التهابی عصاره چای سبز غنی از کاتچین می تواند نفوذپذیری روده و التهاب را در افراد مبتلا به سندرم متابولیک کاهش دهد، محققان یک مطالعه متقاطع تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما انجام دادند.

آنها 40 شرکت‌کننده که شامل 21 بزرگسال مبتلا به سندرم متابولیک و 19 بزرگسال سالم بودند که دارونما یا  عصاره چای سبز (890 میلی‌گرم در روز کاتچین) را در طی دو مداخله 4 هفته‌ای دریافت کردند، با 1 ماه استراحت بین درمان‌ها. طبق این انتشار، دوز روزانه آدامس معادل پنج فنجان چای سبز بود.

در طول مطالعه، شرکت‌کنندگان از رژیم غذایی کم پلی‌فنل پیروی کردند و نمونه‌های مدفوع را در هفته چهارم برای اندازه‌گیری پروتئین‌های التهابی مبتنی بر الایزا ارائه کردند. محققان همچنین نمونه های ادرار 24 ساعته را برای تجزیه و تحلیل قندهای غیرقابل هضم جمع آوری کردند.

با توجه به نتایج، لاکتولوز ادرار و مانیتول با درمان عصاره چای سبز در مقایسه با دارونما  در هر دو سندرم متابولیک و شرکت‌کنندگان سالم، و همچنین میلوپراکسیداز مدفوع و کالپروتکتین کمتر بود.

نویستده این مطالعه گفت: «ما سعی نکردیم سندرم متابولیک را با یک مطالعه 1 ماهه درمان کنیم. اما بر اساس آنچه که ما در مورد عوامل علت سندرم متابولیک می دانیم، این امکان وجود دارد که چای سبز حداقل تا حدی در سطح روده عمل کند تا خطر ابتلا به آن یا معکوس کردن آن را در صورت ابتلا به سندرم متابولیک کاهش دهد.

امتیاز 4 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی