رژیم لاغری صورت

رژیم لاغری صورت

چهره افراد همیشه حائز اهمیت بسیار بوده چرا که با نمایان شدن چهره حتی اگر اندام در دیدرس نباشند هرکس می‌تواند به صورت حدودی وضعیت کلی بدن شما را درک کند. مثلا اگر صورتی توپر و گرد داشته باشید انتظار می‌رود که بدن توپری هم داشته باشید و یا اگر صورتی بیش از اندازه تپل باشد برای وضعیت بدنی آن شخص هم اضافه وزن و چاقی انتظار می‌رود یا مثلا اگر صورت استخوانی ببینید احتمال می‌دهید اندام آن شخص یا متناسب است و یا لاغر، در نتیجه نمی‌توان اهمیت این بخش از بدن را نادیده گرفت.

رژیم لاغری صورت

امروزه که برای جذابیت و زیبایی معیارهای بسیاری تعریف شده است لاغری و استخوانی بودن صورت یک حسن و جذابیت برای شخص به شمار می‌آید. شاید شما هم کم و بیش با این موضوع دست و پنجه نرم کرده باشید.

در این مقاله قرار است به بررسی دلایل چاقی صورت و شیوه‌ی رفع آن با رژیم‌های لاغری متنوع بپردازم، تا کمی از دغدغه‌های مربوط به جذابیت و زیبایی شما عزیزان را حل کرده باشم. پس تا آخر این مقاله با من همراه باشید.

چاقی و یا پف صورت میتواند دلایل بیشماری داشته باشد. برای درمان هم شما حتما باید به سرمنشاء به وجود آورنده ی مشکلتان پی ببرید.

این معضل می‌تواند عوارض ناشی از خوردن برخی داروها باشد مثلا گلوتن یکی از این دسته مواد حساسیت‌زا است که چاقی صورت را به همراه دارد. و یا گاهی به خاطر مسائل ژنتیکی یا وراثتی صورتتان تپل‌تر می‌شود مثلا هورمون پری منوپاز که اغلب در خانم‌های مسن هست باعث تپل شدن صورت می‌شود.

گاهی اوقات هم پیش می‌آید که شما اضافه وزن داشته باشید و صورتتان هم متناسب با اندامتان چاق‌تر خودش را نشان دهد و یا گاهی هم پیش می‌آید که بعد از لاغری موضعی در اندام‌ها به واسطه‌ی رژیم‌های متنوع صورتتان به حالت قبل باقی بماند یا به نسبت اندامتان لاغر نشود، البته گاهی اوقات به همان نسبت لاغر می‌شود ولی غبغب و افتادگی پوست و افتادگی گونه را به همراه دارد.

در بعضی افراد هم فرم استخوان بندی صورت باعث می‌شود که صورتشان گرد و تپل نشان داده شود.

اما در نهایت برای گذر از این مشکل باید چه کرد؟ قبل از هرچیزی همانطور که در قبل‌تر هم گفته شد منشاء این عارضه را تشخیص دهید و اگر خود قادر به این کار نیستید با بیان شرح حال و برنامه غذایی و دارویی خود برای یک دکتر متخصص این منشاء را بیابید و راهنمایی‌های لازم را از متخصص بگیرید، در ادامه به بررسی چند روش موثر برای رژیم لاغری صورت می‌پردازیم.

رژیم لاغری صورت می‌تواند روش‌های مختلفی داشته باشد، برای مثال: تغییر عادات غذایی،استراحت به موقع و کافی،  ورزش کردن، انواع ماساژ برای صورت، ورزش‌هایی مربوط به اندام صورت، عمل جراحی و یا استفاده از درمان‌های خانگی که برای استعمال خارجی به کار می‌روند.

حال به بررسی جزئی تر راهکار‌های بیان شده می‌پردازم.

– برنامه غذایی سالم: یکی از دلایل عمده که باعث چاقی صورت می‌شود عادات غذایی اشتباهیست که متاسفانه در خانواده‌های ایرانی بیشتر مشهود است. این عادات اشتباه به قدری موثرند که حتی اگر ورزش‌های بسیاری انجام دهید باز هم به طور کامل از پف صورت ناشی از تغذیه بد مصون نخواهید بود، در نتیجه سعی کنید حتما برنامه غذایی خود را هم تغییر دهید. با این کار از شر جوش‌ها و آسیب‌های پوستی هم در امان خواهید ماند و تاثیر زودهنگامی را مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید تفاوت پوست صورت با برنامه غذایی سالم و ناسالم را با هم مقایسه کنید و به طور کامل درک کنید پوست مردم کره ی جنوبی و یا چین را با مردم کشور خودمان یا عربستان مقایسه کنید. نکاتی که برای تغییر برنامه غذایی به یک برنامه غذایی سالم لازم است به شرح زیر است.

  • غذاهای فرآوری شده را از برنامه خود حذف کنید.
  • استفاده از غذاهای تازه، میوه و سبزیجات را حداکثر کنید.
  • غذاهایی که منجر به التهاب می‌شوند مانند: سویا، ذرت، گلوتن، لبنیات را کنار بگذارید.
  • سعی کنید از غذاهای ضد التهاب مانند: زنجبیل، زردچوبه، کدو، نارگیل، لیمو و چغندر استفاده کنید.
  • هیچ وقت بیش از اندازه غذا نخورید و موقع غذا خوردن هرگاه احساس کردید سیر شده‌اید، از غذا خوردن دست بکشید.
  • از آنجایی که سرعت چربی سوزی بدن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه سعی کنید غذاهایی بخورید که زیبایی و درخشندگی پوست را احیا کند.

–  نوشیدن آب کافی: عموما عیوب ظاهری که در صورت به وجود می‌آید به خاطر مریضی یا آسیب دیدگی و سموم موجود در دیگر بخش‌های بدن است. مثلا اگر کبد چربی داشته باشید صورتتان بیش از حد جوش می‌زند.

همانطور که می‌دانید بخش عظیمی از بدن ما ازآب تشکیل شده است و یکی از راه‌های سم زدایی بدن نوشیدن به اندازه ی آب محسوب می‌شود (البته سعی کنید همیشه آب جوشیده ای که ولرم شده بنوشید)، نوشیدن آب هنگام ورزش هم مزایایی دارد مثلا باعث می‌شود سردرد نگیرید و در بهترین حالت خود باقی بمانید. علاوه بر آن به هیدراته نگه داشتن یعنی رساندن آب کافی به بدن، کنترل اشتها و رفع نفخ بدن نیز کمک می‌کند؛ در نتیجه پوست‌تان ظاهری عالی به خود می‌گیرد و بیخود و بی‌جهت پف نمی‌کند. همیشه در هنگام ورزش کردن سعی کنید به همراه خود یک بطری آب که با کمی آبلیمو مخلوط شده ببرید و بنوشید.

– کاهش مصرف قند و نمک: یکی از شایع ترین دلایل چاقی صورت و بدن حبس شدن آب زیر پوست است، که از مهم ترین دلایل آن مصرف بیش از اندازه ی قند و نمک می‌باشد برای کاهش تورم و مایعات ذخیره شده در بدن باید میزان دریافت نمک (سدیم) خود را به ۱٫۵۰۰ میلی گرم در روز و قند را تا ۲۰ گرم در روز کاهش – خواب کافی و به موقع: همگی تجربه ی این را داشته ایم که صبحگاهی بخاطر بی خوابی در شب و یا دیر خوابیدن و نداشتن استراحت کافی صورتمان پف کند، در نتیجه اهمیت این مورد را نگفته می‌دانید.

هنگامی که ما در حال استراحت هستیم بدنمان در حال ترمیم خود و سیستم غدد درون ریز که شامل تمام سلولها، اعضای داخلی و عملکرد بدن است می‌شود. علاوه بر آن تعادل بین هورمون‌ها نیز در این زمان استراحت اتفاق می‌افتد. درنتیجه اگر در شب که مهمترین زمان استراحت است به اندازه ی کافی استراحت نکنید اعمال نام برده اتفاق نیفتاده و مواردی مانند پف کردن چهره را با خود به همراه دارد. سعی کنید هر شب حداقل هفت ساعت کامل بخوابید تا بدن وظایف خود را انجام داده و انرژی لازم برای کارکرد مطلوب را به دست آورد.

– ورزش کردن: یکی از روش‌های کم کردن وزن کلی بدن ورزش کردن است. در ورزش کردن مقداری که هر شخص کم می‌کند با دیگران متفاوت است، اما کاهش ۱ الی ۲ کیلوگرم وزن ابتدا خود را روی صورت شخص نشان می‌دهد. به هنگام ورزش چربی‌ تمام قسمت‌های بدن درگیر و سوزانده می‌شوند که چربی‌های صورت هم از این قاعده مستثنی نیست.

– لاغر کردن صورت با تمرین‌های هوازی: برای خلاصی از شر چربی‌های بدن یکی از موثرترین روش‌ها، افزایش شدت ورزش هوازی است. شما می‌توانید هفته‌ای ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید و ورزش یکنواخت را به ورزشی ترکیبی تبدیل کنید. با اتمام ورزش ترکیبی، سوختن چربی‌ها در بدن ادامه پیدا می‌کند و حدود ۲۰۰ کالری بیشتر در روز می‌سوزانید که این کار به لاغر شدن صورت شما نیز کمک خواهد کرد.

ماساژ صورت: پف صورت حاصل انباشته شدن مایع لنفاوی بر زیر پوست است. ماساژ صورت با فشرده سازی مایع لنفافی در زیر پوست به طور موقت مانع پف کردن صورت می‌شود. علاوه بر آن ماساژ می‌تواند با فرم دهی به صورت آن را لاغرتر از چیزی که هست نشان دهد. به واسطه ی  ماساژ منظم صورت، شما می‌توانید مقدار قابل توجهی چربی صورت را از دست دهید. از دیگر اثرات ماساژ صورت تقویت اکسیژن و گردش خون است و به مرور پوست را سفت می‌کند. و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. برای این کار می‌توانید مانند تصویر زیر عمل کنید.

– ورزش صورت: یکی دیگر از روش‌های لاغر کردن صورت تحرک ماهیچه‌ها و به عبارتی ورزش صورت است، همانطور که ما با ورزش کردن دیگر اندام را لاغر و به عبارتی ماهیچه‌های آن‌ها را سفت می‌کنیم این عمل برای صورت هم می‌تواند صادق باشد.

تمریناتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم باعث تقویت ۴۰ عضله صورت می‌شود تا ظاهری باریک‌تر و لاغرتر برای شما به ارمغان بیاورد.

  • تقویت عضلات اطراف دهان : برای تقویت این ماهیچه‌ها حروف X  و O را پشت سر هم بگویید و تکرار کنید. این ورزش باعث می‌شود، عضلات صورت شما منقبض و حرکت کنند. این تمرین را به صورت روزانه و تا آنجا که می‌توانید تکرار کنید.
  • تقویت عضلات گونه : برای اینکه از شر گونه‌های بزرگ خلاص شوید و عضلات گونه را تقویت کرده و از افتادگی آنها در میانسالی جلوگیری کنید باید، بگونه‌های خود را به داخل صورت بکشید ( مانند دهان یک ماهی) و هر روز ۲۰ بار این کار را تکرار کنید تا نتایج مثبتی داشته باشید.
  • تقویت تمام عضلات صورت: باز کردن دهان به طور گسترده و گرد‌،باعث می‌شود تمام عضلات صورت خود را درگیر کنید. به مدت ۵ ثانیه این موقعیت را حفظ و این کار را در طول روز ۳۰ بار تکرار کنید.

از دیگر فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که دهان را از هوا پر کنید تا صورت شما چاق ترین و گرد ترین حالت خود را بگیرد سپس لب‌ها را بسته نگه دارید، حال هوای دهان را از یک طرف صورت به طرف دیگر ببرید. این کار را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید. سعی کنید این فعالیت را  چندین بار در طول روز انجام دهید.

– استفاده از درمان‌های خانگی: بعضی افراد که سلامت فردی و زیبایی و بی عیبی پوست صورت برایشان خیلی مهم است در اکثر موارد مراقبتی پوست از ماسک‌های متعددیاستفاده می‌کنند تا به حالت ایده آۀ خود دست یابند. برای این افراد، علاوه بر مواردی که تا کنون ذکر شد یکی دیگر از روش‌های کاهش سایز صورت و لاغر کردن آن استفاده از ماسک‌های خانگی و بخور‌های طبیعی است. شاید این موارد به اندازه موارد پیشین کارگشا و صددرصدی عمل نکند ولی به مرور زمان بی اثر هم نخواهد بود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنم.

۱-  مخلوط دو سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق شیر و یک قاشق آبلیمو را تهیه کنید و آن را به صورت روزانه به صورت، چانه و گردنتان بزنید و ماساژ دهید. البته ترکیب دو سفیده تخم مرغ، کمی نمک دریایی و مقداری سرکه سیب هم در زمینه ی لاغر کردن صورت برای شما کارگشاست.

۲-  خربزه میوه ایست که درزمینه ی لاغر کردن صورت شما می‌تواند بسیار موثر باشد. ابتدا این میوه را داخل مخلوط کن بریزید و آب آن را بگیرید ،سپس آب این میوه را با پنبه به مدت ۵ دقیقه به صورتتان بزنید و ماساژ دهید.

این روش علاوه ‌بر اینکه در مدت ۷ روز چربی اضافی صورت  را از بین می‌برد و موجب لاغری آن می‌شود، به علت وجود ویتامین c در خربزه مانع پیری زودرس پوست هم می‌شود.

۳- از دیگر ماسک‌های مورد استفاده در لاغری صورت استفاده از کره کاکائو است. ابتدا کره کاکائو را روی اجاق گرم کنید و هم صبح و هم شب قبل از خواب یکبار آن را روی صورت، چانه و گردنتان بمالید.

۴- می‌توان به جرئت گفت پراستفاده ترین ویتامین برای زیبایی ویتامین E به شمار می‌رود.  استفاده از ویتامین E  چه به ‌صورت خوراکی و چه غیر خوراکی بسیار مفید و حائز اهمیت است. در ابتدا توصیه می‌شود حتما مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند مانند: سبزیجات، لبنیات، حبوبات و بادام زمینی را در برنامه غذایی خود جای دهید. برای استعمال خارجی هم می‌توانید روغن ویتامین E را به صورت، گردن و چانه‌تان بمالید؛ این روغن چربی پوست را کاهش می‌دهد و باعث لاغری صورت می‌شود.

۶-  از دیگر درمان‌های خانگی  برای لاغر کردن صورت استفاده از حوله داغ پیش از خواب می باشد. روش کار به این صورت است که حوله‌ای را در آب داغ خیس می‌کنید و آب آن را می‌گیرید و روی صورت قرار می‌دهید. این عمل باعث می‌شود که چربی صورتتان با عرق کردن در این روش کم شود.

۷-  شما می‌توانید خامه شیر را با چند قطره عسل مخلوط کنید و هر روز روی صورت، گردن و چانه بمالید. این عمل علاوه بر لاغر کردن صورت موجب درخشان و روشن شدن پوستتان هم می‌شود.

افرادی هم که غبغب دارند باید برای از بین بردن آن شیر خام خالص را بر روی صورت و غبغب خود ماساژ دهند.

– عمل جراحی: با مراجعه به متخصص زیبایی می‌توانید به کمک عمل جراحی هم موجبات لاغر شدن صورت خود را به وجود آورید و لی از این موضوع غافل نباشیده که عمل جراحی زیبایی پوست باعث از بین رفتن ساختار صورت و پیر شدن زودتر از موعد آن می‌شود.

برای لاغر کردن صورت همانطور که مشاهده کردید روش‌های زیادی وجد دارد که هر کدام تاثیر گذاری خاص خود را روی صورت شما می‌گذارد فقط شما حتما باید به دلیل اصلی چاقی صورتتان قبل از انتخاب روش لاغری آن پی ببرید. درصورت لزوم می‌توانید برای اینکه رژیم سالم و شخصی سازی خودتان را داشته باشید از قسمت رژیم آنلاین درخواست خود را ارائه دهید تا در اولین فرصت در این زمینه شما را راهنمایی کنم.

به امید بهترین‌ها برای شما.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی