رابطه تشکیل زندگی مشترک با اضافه وزن

ازدواج

چه عواملی موجب بروز چاقی و اضافه وزن پس از ازدواج و تشکیل خانواده می شوند و شایع ترین علت این امر چیست؟

متخصصان معتقدند با وجود آنکه ازدواج کردن روی سلامت و طول عمر تاثیر مثبت دارد اما بیشتر افراد در دوران متاهلی با افزایش وزن روبه‌رو می‌شوند و دلیل آن سبک زندگی اشتباه آنان است.

در این بررسی که در 9 کشور اروپایی انجام گرفت متخصصان مشاهده کردند افراد پس از ازدواج معمولا بهتر از دوران مجردی غذا می‌خورند اما کمتر ورزش می‌کنند و در نتیجه وزن آنان به میزان چشمگیر افزایش می‌یابد.

در این بررسی مشخص شد مردان متاهل بیش از مردان مجرد مواد خوراکی ارگانیک خریداری کرده و آگاهانه مقدار غذای بیشتر و شاید سالم‌تری مصرف می‌کنند اما به این مفهوم نیست که به طور کلی این گروه از مردان سالم‌تر هستند.

متخصصان دانشگاه «بازل» در سوئیس با بیان اینکه مردان متاهل نسبت مردان مجرد کمتر ورزش می‌کنند، اظهار داشتند: در این بررسی رابطه بین وضعیت تاهل و شاخص توده بدنی (BMI) مقایسه شد. شاخص توده بدنی بالا می‌تواند فاکتور خطرزایی برای بیماری‌های مزمن همچون دیابت و بیماری‌های قلبی – عروقی باشد.

در این بررسی اطلاعات مرتبط با 10 هزار و 226 نفر از اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، روسیه، اسپانیا و انگلیس مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد شاخص توده بدنی افراد متاهل از مجردها بالاتر است و این وضعیت در مورد زنان و مردان یکسان است.

 فاکتورهای اجتماعی بر سلامت تاثیرگذار هستند و ازدواج و تغییرات رفتاری مرتبط با آن به طور مستقیم با نوع تغذیه و وزن بدن ارتباط دارد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی