بهترین و سالمترین روغن ها

روغن

می خواهیم شما را با بهترین روغن هایی که می توانید روزانه از آن ها استفاده کنید, آشنا کنیم. سالم ترین روغن ها را بشناسید و سعی کنید تا جای امکان از آن ها بخورید. در پیشنهاداتی که برای سلامتی مطلوب و شادابی ارائه می شود، گنجاندن چربی در رژیم غذایی اغلب نادیده گرفته شده است.

در هر حال وقتی صحبت از حفظ سلامتی به میان می آید، و با توجه به بالا رفتن سن هر کدام از ما، دریافت مقدار کافی و درست انواع چربی حیاتی است.
چربی های خوب در کنار فراهم کردن سوخت برای ما، باعث ایجاد احساس سیری شده و در واقع سوزاندن چربی های اضافه را تحریک می کنند.
مطالعاتی در حال انجام است تا ارزش چربی ها را در رژیم غذایی نشان داده و ثابت کنند که حضور این چربی ها باعث پیشگیری و درمان طیف وسیعی از بیماری ها می شود.
تشخیص چربی های خوب از بد می تواند کار سختی باشد، اما ما کارتان را ساده کرده و هشت روغن ضروری و عالی را برایتان معرفی می کنیم:

1. روغن زیتون
این روغن بخش جدایی ناپذیر و سنتی رژیم غذایی مدیترانه ای است، روغن زیتون خواص زیادی برای سلامتی داشته و با انرژی بیشتر، طول عمر، کم شدن بیماری های مزمن مرتبط است.
روغن زیتون بخصوص به بهبود عملکرد قلبی و عروق کمک کرده و جریان خون و عملکرد شناختی را نیز به خوبی حفظ می کند.

2. روغن نارگیل
کاملا درست است که روغن نارگیل “یک ماده غذایی فوق العاده” نامگذاری شود، این روغن به مقدار زیادی توسط سالمترین جمعیت دنیا مصرف می شود.
همچنین برای کسانی که به دنبال کاهش یا حفظ وزنشان هستند هم مفید است.
اسیدهای چرب روغن نارگیل سرعت سوخت و ساز کلی بدن را افزایش داده و به فرد کمک می کنند تا انرژی بیشتری داشته باشد.
روغن نارگیل به بهبود اختلالات عصبی کمک کرده و به طور قابل توجهی برای مشکلات پوستی مفید است.

3. روغن گل گاو زبان
یکی از روغن هایی که در مورد آن تحقیقات زیادی در حال انجام است، روغن گل گاو زبان به طور گسترده ای به عنوان یک ماده ضدالتهابی برای شرایطی مثل اگزما، پسوریازیس و آرتریت روماتوئید استفاده می شود
روغن گل گاو زبان را سخت می توان پیدا کرد، پس با مشورت پزشک سعی کنید به دنبال مکمل های آن باشید.

4. روغن پنبه دانه
با توجه به غلظت متعادل اسید های چرب امگا 3 و 6 و 9 ، یک ماده غذایی طبیعی عالی نامیده می شود.
تحقیقات نشان داده اند که می تواند به محافظت از قلب کمک کرده و عملکرد قلبی و عروقی را بهبود دهد.
همچنین برای افرادی که به طور منظم از آن استفاده می کنند به اثرات مفیدی روی مو، پوست و ناخن دارد. کسانی که از این روغن استفاده کرده اند می گویند این روغن باعث شده موهای ضخیم تر و براق تر ، پوست نرم و ناخن هایی قوی داشته باشند.

5. روغن دانه کتان
این روغن حاوی بالاترین غلظت اسیدهای چرب امگا 3 است و مصرف مقدار درست آن سلامت قلب و عروق را بهبود داده و به خوبی در برابر رشد تومور روده بزرگ مقاومت می کند.

6. روغن دانه کدو تنبل
یکی از روغن های عالی که هم برای مردان و هم برای زنان مفید است. تحقیقات نشان دادند که به دلیل محتوی زینک در این روغن، سلامت پروستات در مردان حفظ شده و در زنان نیز می تواند علائم یائسگی مثل فشار خون، گرگرفتگی، سردرد و … را کاهش دهد.

7. روغن آواکادو
روغن آواکادو به دلیل اثرات مثبت روی پوست مشهور است.
علاوه بر خواص تغذیه کنندگی آن، محافظ چربی و مرطوب کننده نیز هست، همچنین حاوی سطح قابل توجهی آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E است که به حفظ انعطاف و صافی پوست کمک می کند.

8. روغن ماهی
مسلما بهترین نوع چربی، چربی تولید شده توسط ماهی های روغنی (مثل سالمون، ماهی تن، ساردین، ماهی کولی و ..) است که حاوی بالاترین غلظت اسیدهای چرب امگا 3 است، و اثبات شده که تغییرات مثبتی برای سلامت قلب و مغز داشته و سیستم اسکلت بدن را تقویت می کند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی