برای کاهش وزن این شیوه ها بسیار خطر دارند

کاهش وزن

هیچ  شیوه ای وجود ندارد که  هم سالم باشد و هم زود وزنتان را کاهش دهد.برخی از اشخاص برای کاهش وزن  دست به هر کاری می زنند. اگر واقعاً  علت قانع‌کننده‌ای برای لاغر شدن دارید و میخواهید که زنده بمانید هرگز این کارها را انجام ندهید

    انتخاب یک رژیم غذایی به شدت کم‌کالری

دختر 34 ساله‌ای در انگلیس چند هفته قبل از ازدواجش فوت کرد. دلیلش استفاده از رژیم غذایی 500 کالری بود که یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی آن را به همراه خوراکی‌های مربوطه عرضه کرده بود. این خانم 110 کیلویی که اصلاً دوست نداشت در لباس عروسی چاق باشد، قبل از مرگش تنها توانست 19 کیلو وزن کم کند.

    خرید قرص‌های رژیمی در اینترنت

دختر دیگری نیز در انگلیس که در نوجوانی به آنورکسیا (بی‌اشتهایی) و بولیمیا (پرخوری عصبی) مبتلا بود بر اثر مصرف قرص‌هایی که از اینترنت خریداری کرده بود، جان خود را از دست داد. در این قرص‌ها از دی نیتروفنل استفاده شده بود. این ماده شیمیایی و علف‌کش سال‌ها است که به دلیل عوارض جانبی که دارد ممنوع شده است.

    استفراغ عمدی

خانم 26 ساله‌ای که مدت‌ها مبتلا به بولیمیا، ولع در خوردن و آنورکسیا بود، نه به دلیل پرخوری بلکه به دلیل ایست قلبی درگذشت. افرادی که به پرخوری دچار هستند، سعی می‌کنند با استفاده از استفراغ عمدی هر آنچه را خورده‌اند بالا بیاورند.

    خوردن هوا به جای غذا

در اسکاتلند، خانمی که هواخواری می‌کرد (افرادی که به جای غذا خوردن بیشتر از هوا و نور استفاده می‌کنند) درگذشت. پلیس معتقد است که او با گرسنگی خود را کشته است.

    خودکشی با ورزش

یک ورزشکار وسواسی که برنامه ورزشی او سوزاندن 1000 کالری در روز بود، در حال رانندگی در اتومبیل خود درگذشت. این عنوانی است که به تازگی در خبرهای هافینگتون پست به چشم خورده است. کاملاً درست است که بدن انسان به ورزش نیاز دارد اما بدن تا اندازه‌ای می‌تواند ورزش را تحمل کند و بیشتر از آن به بدن آسیب می‌رساند.

    خوردن کرم‌های نواری

خانمی در آیوا برای آنکه وزن خود را کاهش دهد از اینترنت کرم نواری خرید و آن را بلعید. این کرم به دیواره دستگاه گوارشی می‌چسبد و غذایی که توسط میزبان هضم شده است را مصرف می‌کند. این کار دل‌درد شدید و نیز مرگ را به همراه خواهد داشت. البته این زن قبل از اینکه دیر شود این مسئله را با پزشک خود درمیان گذاشت و خوشبختانه به موقع درمان شد.

    بای پس معده

اگرچه ممکن است این راهکار برای برخی از افراد زندگی دوباره‌ای را به ارمغان آورده باشد، اما ممکن است این کار خطراتی را برای عده‌ای به همراه داشته باشد. چندی پیش پدر 38 ساله‌ای که به‌منظور کاهش وزن معده خود را جراحی کرده بود،  به دلیل ابتلا به آبسه، ذات‌الریه و آمبولی ریوی سه هفته پس از جراحی درگذشت.

    لیپوساکشن

در اکوادور، یک ملکه زیبایی 19 ساله به دلیل مشکلات ناشی از عمل لیپوساکشن درگذشت. اگرچه وی اعتقاد داشت می‌تواند با ورزش مشکلش را برطرف کند، اما داوران مسابقه این عمل را به همراه جایزه به وی پیشنهاد کردند.

    ورزش در حالت مستی

به گزارش خبرگزاری‌ها یک جوان انگلیسی 28 ساله که بسیار مست بود در حین ورزش به دلیل افتادن یک وزنه 40 کیلوگرمی به روی بدنش، جان خود را از دست داد. با هر منظور که باشد، ورزش کردن به هنگام مستی می‌تواند برای سلامتی فرد خطرآفرین باشد.

امتیاز 2.9 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی