۵ نکته لاغری که باور کردنش با عقل جور در نمی آید

رژیم غذایی

ما در ذاتمان  است که فریب بخوریم! هر چه که در روزنامه ها می بینیم  و یا سایتهای اینترنتی مختلف به چشممان می خورد را ، بدونی اینکه حتی  اطلاعی از آن داشته باشیم چشم بسته قبول میکنیم.افسانه‌های تناسب اندام و لاغر شدن به طور تعجب آوری  پرطرفدار شده اما حقیقتا بسیاری از آنها  در حد یک افسانه‌اند. با برخی از احمقانه‌ترین آنها آشنا شوید:

افسانه شماره ۱: باید دراز نشست‌های زیادی انجام دهید تا شکمتان شش تکه شود
حقیقت: شکم شما همین حالا هم شش تکه است! به آن عضله راست شکم گفته می‌شود، و در زیر لایه‌ای از چربی پنهان شده است. برای اینکه شش تکه‌ی شکم شما نمایان شود، باید چربی‌های شکمتان را کاهش و در عین حال عضلاتتان را هم تمرین دهید.

اگر چربی سوزی نکنید، هیچ مقدار تمرینات شکمی، شکمتان را شش تکه نخواهد کرد. پس باید مراقب میزان مصرف کالری‌تان باشید، تمام عضلات بدنتان را بپرورانید، و بیشتر ورزش کنید. این تنها راهی است که واقعا می‌توان چربی سوزی کرد.

افسانه شماره ۲: کار بر روی عضله‌ی خاصی، چربی‌های اطرافش را خواهد سوزاند
حقیقت: شما نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام چربی بدنتان را بسوزانید. این بدن شماست که این انتخاب را انجام می‌دهد، و آن هم فقط زمانی که دیگر گلوکزی برای سوزاندن وجود نداشته باشد. شما باید تمام بدنتان را به کار بگیرید، تا کل بدنتان چربی سوزی کند. سرانجام بدنی با چربی پایین‌تر خواهید داشت، نه فقط اندامی که بدون چربی است.

افسانه شماره ۳: چربی‌هات رو به عضله تبدیل کن!
حقیقت: این کلمات را تقریبا در اکثر تمرینات اینترنتی و کتاب‌های الکترونیکی دیده‌اید، اما حقیقت این است که شما نمی‌توانید چربی‌ها را به عضله تبدیل کنید. چربی، ذخیره‌ی اسیدهای چرب است، در حالی که عضلات از فیبرهای ماهیچه‌ای ساخته شده است. شما می‌توانید از شر چربی‌ها خلاص شوید، و عضله بسازید تا جای آنها را بگیرد. اما نمی‌توانید چربی‌ها را به عضله تبدیل کنید.

(تذکر: هرچه عضلانی تر باشید، بیشتر چربی خواهید سوزاند.)

افسانه شماره ۴: چربی نخورید، شما را چاق می‌کند!
حقیقت: این حرف کمی صحیح است و کمی نه. هر گرم چربی ۹ کالری دارد، یعنی دو برابر بشتر از کربوهیدرات و پروتئین‌ها. اما با اینحال خوردن چربی شما را چاق نخواهد کرد! تنها چیزی که می‌تواند شما را چاق کند مصرف مقدار زیادی کالری است. دو هزار کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات بهرحال مساوی با ۲۰۰۰ کالری خواهد بود، مهم نیست که به چه تناسبی تقسیمش کنید.

حقیقت همانی بود که گفته شد، خوردن چربی (چربی غیر اشباع و سالم) می‌تواند در حقیقت چربی سوزی را برایتان ساده‌تر کند، نه اینکه شما را چاق کند.

افسانه شماره ۵: کربوهیدرات و چربی را کاهش دهید و پروتئین بیشتری بخورید
حقیقت: اگر می‌خواهید چربی بسوزانید، تعادل، یک باید است. بدن شما به اسیدهای چرب محتاج است، و کاهش زیادش در برنامه‌ی غذایی‌تان باعث خواهد شد تا بدن شما به چربی‌های ذخیره شده‌اش وفادار بماند.

کربوهیدرات‌ها هم به انرژی تبدیل می‌شوند، که برای بدنسازی و تمرینات کاردیوتان به آن احتیاج دارید. البته باید میزان مصرف پروتئینتان را هم مقداری افزایش دهید، اما چربی و کربوهیدرات را بیش از اندازه کم نکنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی