۵ افسانه درباره یوگا که باید بدانید

یوگا

هانا: «شارون، چرا برای درد مفاصلت یوگا را امتحان نمی‌کنی؟ من مطمئنم که برایت خوب است.»

شارون: «نه هانا ممنون، من شنیده‌ام که یوگا برای افرادی است که بدن انعطاف پذیری دارند!»

هانا از چیزی که شنیده بود شوک شد! دوستان، آیا ذهن شما هم با چنین افسانه‌هایی درباره‌ی یوگا پر شده است؟ اجازه دهید که ذهنیت شما را درباره‌ی یوگا باهم و به کمک هانا یکی از استادان یوگا پاکسازی کنیم.

افسانه‌ی شماره ۱: مذهبی بودن پیش‌نیاز یوگاست
هانا: «شارون شوخی می‌کنی؟ یوگا دانشی است که بدن و ذهن شما را باهم انتظام می‌بخشد. معنویت در یوگا به معنی نظم است، این موضوع با هیچ مذهب یا اعتقادات شخصی ای مرتبط نیست. یوگا دانشی کاملاً غیر روحانی است.»

افسانه‌ی شماره ۲: یوگا برای سریع چربی سوزی کردن، فعالیت آرامی است
هانا: «این موضوعی کاملاً نادرست است. ممکن است که یوگا آرام بوده و بعنوان یک ورزش فشار کمی داشته باشد، اما عضلات خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهد. یوگا حتی از رفتن به باشگاه هم موثرتر است! مردم به باشگاه‌های ورزشی اعتقاد بیشتری دارند، چرا که در آنجا بیشتر تعریق می‌کنند»

افسانه‌ی شماره ۳: یوگا فقط شامل تمریناتی ورزشی است
هانا افسوس می‌خورد و می‌گوید: «من مردم را بخاطر اعتقاد به این افسانه ملامت نمی‌کنم. یوگا یک سبک زندگی است، نه فقط یک نوع تمرینات ورزشی. یوگا ذهن شما را آرام، بدنتان را پاکسازی، و حواس شما را کنترل می‌کند.» هانا شرح می‌دهد که از برنامه‌های غذایی‌تان گرفته تا خواب، شما می‌توانید یوگا را در هر فعالیتی از زندگی روزمره‌تان بگنجانید.

افسانه‌ی شماره ۴: یوگا برای افراد سالخورده است
شارون: «شوهر من پسرم را به یوگا تشویق می‌کند، اما او فکر می‌کند یوگا فقط برای بزرگ سالان است.»

هانا: «نگران نباش شارون، من با او صحبت می‌کنم و کمکش خواهم کرد تا این افسانه درباره‌ی یوگا از ذهنش پاک شود. شروع یوگا هر چه زودتر و حتی در دوران نوجوانی خیلی عالی است. این کار باعث خواهد شد تا از بسیاری ناخوشی‌ها و بیماری‌ها که بر روی زندگی‌شان تأثیرگزار است رها شوند»
مطلب مرتبط:  ۷ راه ساده برای دوری از مصرف هله هوله
افسانه‌ی شماره ۵: یوگا به معنی تعهد زیاد است

شارون:‌ «هانا من با تمام حرف‌های تو موافقم، اما متأسفانه برنامه‌ی کاری و زندگی من اجازه نمی‌دهد که جلسات طولانی یوگا را دنبال کنم.»

هانا: «اتفاقا یوگا تعهد خیلی زیادی نیاز ندارد! اجازه بده تا با خبری خوش این افسانه را از ذهنت پاک کنم. تو می‌توانی چند تمرین یوگا را یاد بگیری و هر زمانی که خواستی و امکانش بود آن‌ها را در خانه تمرین کنی.»

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی