کاهش خطر بیماری قلبی با مصرف ویتامین D

ویتامین d

مصرف مکمل‌های ویتامین D در طولانی‌مدت ممکن است خطر حمله قلبی را کاهش دهند

یک مطالعه جدید در سال 2023 نشان می‌دهد که مصرف مکمل ویتامین D با دوز بالا به صورت ماهانه، می‌تواند در دراز مدت به کاهش خطر حمله قلبی کمک کند. محققان استرالیایی بیش از 20,000 بزرگسال 60 تا 84 ساله را به صورت تصادفی انتخاب کردند و آن‌ها را به مصرف یک دوز 60,000 IU ویتامین 3 یا یک کپسول دارونما هر ماه به مدت 5 سال مشغول ساختند.

 

طی مطالعه، 6 درصد از افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند و 6.6 درصد از افرادی که مکمل ساختگی دریافت کردند، رویداد قلبی عروقی مهمی مانند حمله قلبی یا سکته تجربه کردند. این به این معناست که برای هر 1000 نفری که ویتامین D دریافت می‌کنند، 5.8 رویداد کمتر رخ می‌دهد.

 

دکتر راشل نیل، پروفسور موسسه تحقیقات پزشکی QIMR Berghofer در کوئینزلند، استرالیا، می‌گوید که برخی نشانه‌ها وجود دارند که افرادی که آزمایش را با مصرف استاتین‌ها یا سایر داروهای قلبی شروع کردند، ممکن است فواید قوی‌تری داشته باشند، اما برای تأیید این احتمال، نیاز به تحقیقات بیشتری است.

 

ویتامین D به طور طبیعی توسط پوست در معرض نور خورشید ساخته می‌شود و بسیاری از مردم به اندازه کافی آن را تولید می‌کنند و نیازی به مکمل ندارند. با این‌حال، مکمل ویتامین D می‌تواند به جلوگیری از کمبود در افرادی که معرض آفتاب کمی هستند کمک کند. دکتر نیل معتقد است که اگرچه این ویتامین در دوزهای بالا یک بار در ماه داده می‌شد، اما دوز روزانه احتمالاً مفیدتر است.

 

او توصیه می‌کند که اگر می‌خواهید مکملی مصرف کنید، دوز روزانه بیش از 2000 واحد بین‌المللی انتخاب کنید.

 

دکتر نور مکارم، استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا در نیویورک، که در این مطالعه مشارکت نداشته است، می‌گوید که این تحقیق یک گام مهم در درک احتمالی فواید قلبی-عروقی مکمل‌های ویتامین D است. او همچنین افزود که مردمی که دچار کمبود ویتامین D هستند، ممکن است از مصرف مکمل‌های ویتامین D بهره‌مند شوند. با این‌حال، او توصیه می‌کند که مردم برای اطمینان از بهره‌گیری از این فواید احتمالی، با پزشک خود مشورت کنند.

 

بعضی از محققان نیز هشدار می‌دهند که افراد نباید بدون توجه به توصیه‌های پزشک خود ویتامین D با دوز بالا مصرف کنند، زیرا مصرف بیش از حد این ویتامین می‌تواند منجر به مشکلات جدی در کلیه‌ها و استخوان‌ها شود.

 

در کل، این مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D به طور ماهانه، ممکن است به کاهش خطر حمله قلبی کمک کند. با این‌حال، پیش از انجام هرگونه تغییر در رژیم مکمل‌های خود، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی