هویج پخته برای دیابتی‌ها ممنوع است؟

هویج پخته

یک متخصص تغذیه در مورد اینکه گفته می‌شود بیماران دیابتی نمی‌توانند هویج پخته مصرف کنند، گفت: این موضوع درست نیست و بیماران مبتلا به دیابت هیچ ممنوعیتی برای مصرف هویج پخته ندارند.

سیدضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا مصرف هویج پخته برای بیماران دیابتی ممنوع است یا خیر، توضیحاتی داد.

وی گفت: هویج جزو سبزیجاتی است که میزان قند آن کمی بالاتر از انواع دیگر سبزیجات است، اما این موضوع خوردن هویج را برای بیماران دیابتی ممنوع نمی‌کند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی می‌توانند در چارچوب واحدهای قند مصرفی روزانه خود که پزشک برای آنها تعیین کرده است، انواع مواد خوراکی را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه هویج پخته راحت‌تر جذب بدن می‌شود، توصیه کرد که به‌علت ترکیبات خاص هویج از هویج پخته به‌علت زود هضم بودن و آزاد شدن ترکیبات کاراتوئین آن استفاده شود.

مظهری خاطرنشان کرد: اغلب سبزیجات مقدار قندشان بالاست و امروزه با توجه به پیشرفتی که در علم پزشکی اتفاق افتاده، رژیم افراد دیابتی تغییر کرده است و آنها می‌توانند تمام مواد غذایی را مصرف کنند.

وی افزود: اغلب غذاهایی که در گذشته برای دیابتی‌ها ممنوع بوده امروزه تحت نظارت پزشک و در چارچوب درصدهایی که پزشک برای بیمار دیابتی تعیین کرده است مصرف می‌شود.

امتیاز 4.4 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی