مصرف شکلات و احتمال ابتلا به دیابت

شکلات

شکلات غنی از پلی فنول است.  شکلات حاوی آنتی آکسیدانی به نام رزرواتول  است که موجب کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها می شود.

مطالعات اخیر نشان دادند که کاکائو و شکلات بر وضعیت مقاومت انسولینی، استرس اکسیداتیو و التهاب که از عوامل خطر مهم ابتلا به دیابت نوع 2 است تأثیر مثبت دارند.بنابراین محققان طی مطالعۀ حاضر

 در طی یک مطالعه به منظور بررسی ارتباط مصرف شکلات با ابتلا به بیماری دیابت نوع 2   اطلاعات مربوط به بیش از 18 هزار شرکت کننده مورد تجزیه تحلیل و بررسی قرار گرفت. هیچ یک از شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نبودند. مقدار مصرف شکلات از طریق پرسشنامۀ بسامد خوراک به دست آمد. وقوع ابتلا به دیابت از طریق پیگیری های سالانه مشخص شد .

میانگین سنی جمعیت شرکت کنندگان حدود 66 سال بود که به طور متوسط حدود 10 سال پیگیری شدند. شیوۀ زندگی، عوامل خطر بالینی و عوامل خطر رژیم غذایی شامل کل انرژی دریافتی نیز در نظر گرفته شد.

نتایج این مطالعه نشان داد که بیش از 6 درصد شرکت کنندگان به دیابت مبتلا شدند و بین مصرف شکلات و وقوع بیماری دیابت ملیتوس نوع 2 ارتباط معکوسی  وجود داشت. البته به نظر می رسد این ارتباط فقط در افراد جوانتر با وزن طبیعی و با شیوۀ زندگی کنترل شده از جمله انرژی دریافتی روزانۀ کنترل شده صادق است.ش

بنابراین به نظر می رسد مصرف متوسط شکلات ممکن است در کاهش ابتلا به دیابت مؤثر واقع شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی