غذاهای مضر برای مبتلایان به فشارخون بالا

فشارخون

نتايج بررسي ها نشان مي دهد، از هر ۳ نفر، يک نفر دچار فشارخون بالاست. به همين دليل مصرف غذاهاي سالم براي مبتلايان به فشار خون، امري ضروري است؛ اما علت فشار خون بالا چيست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،معمولا مصرف ناکافي سبزي و ميوه مي تواند باعث افزايش سديم و کاهش پتاسيم شود که اين امر به افزايش فشارخون منجر مي شود. بنابراين، اگر دچار فشارخون بالا هستيد، از مصرف مواد غذايي که در ذيل مي آيد، بپرهيزيد:

خيار شور

اين ماده غذايي بسيار کم کالري و کم چربي است و سرشار از ويتامين K است، که به لخته شدن خون کمک مي کند اما سرشار از سديم است. به نقل از(MSN)يک عدد خيارشور متوسط حاوي ۵۷۰ ميلي گرم سديم است که بيشتر از نياز روزانه است.

ترشي کلم برگ

اين ماده غذايي بسيار مفيد حاوي ويتامين C، K ، آهن و فيبر است؛ علاوه بر آن سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند.

اما در مصرف آن بايد احتياط کرد يا اين که نوع کم نمک آن را مصرف کرد زيرا نصف فنجان از آن حاوي بيشتر از ۴۶۰ ميلي گرم سديم است که ۱۹ درصد بيشتر از ميزان مورد نياز روزانه است.

شير پرچرب

زماني که قصد عضله سازي داريد يکي از گزينه هاي موثر مصرف شير پرچرب است.

زيرا هر يک فنجان حاوي ۸ گرم چربي است اما اگر دچار فشارخون بالا هستيد، شير ۲ درصد يا شير کم چرب مصرف کنيد، زيرا چربي هاي اشباع شده در شير به بيماري قلبي منجر مي شود.

دونات

يک عدد دونات حاوي ۳۰۰ کالري و ۱۲ گرم چربي است. در واقع اين خوراکي سرشار از چربي هاي اشباع شده و ترانس است. اين نوع چربي ها مي تواند باعث افزايش خطر بيماري قلبي شود.

نودل هاي آماده

اين ماده غذايي ارزان قيمت که به سرعت آماده مصرف مي شود بين دانشجويان سراسر دنيا طرفدار زيادي دارد؛ اما به علت اين که فاقد مواد مغذي و سرشار از ترکيب هاي ناسالم است، انتخاب مناسبي به حساب نمي آيد. هر يک پاکت نودل فوري حاوي ۶ گرم چربي اشباع شده و مقدارزيادي سديم است که ۷۰ درصد بيشتر از نياز روزانه است.

مشروبات ا لکلي

مصرف الکل فشار خون را بالا مي برد و به ديواره رگ هاي خوني آسيب مي رساند.به جاي مواد غذايي حاوي سديم، غذاهاي غني از پتاسيم مانند موز، ادويه، سيب زميني، ماهي تازه، اسفناج و دانه کتان که حاوي اسيدهاي چرب امگا۳ است، مصرف کنيد.

امتیاز 3.5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی