غذاهای غنی از ویتامین D در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به آلرژی را در کودکان کاهش دهد

بارداری

مصرف بیشتر غذاهای حاوی ویتامین D در دوران بارداری – اما نه مکمل مصرف ویتامین D – با کاهش خطر ابتلا به آلرژی در کودکان در ارتباط است.
تیم تحقیقاتی یک مطالعه آینده نگر که شامل 1248 مادر و فرزندانشان را در ایالات متحده بود انجام دادند و این بررسی در طول 3 ماه اول بارداری تا زمانی که کودکان به سن 7 سال می رسند به طول انجامید. آنها دریافتند که مصرف بالاتر ویتامین D که مبتنی بر مواد غذایی (مقدار ویتامین D معادل 8 اونس شیر در روز) در طول دوران بارداری است با کاهش 20 درصد کمتر تب یونجه در سن مدرسه همراه بود. ولی هیچ کاهش خطر در ارتباط با مصرف مکمل ویتامین D وجود نداشت.
استادیار گروه اطفال گفت: مادران باردار در مورد آنچه که باید در دوران بارداری خورد سوال می پرسند، و مطالعه ما نشان می دهد که در نظر گرفتن منبع مواد مغذی در رژیم غذایی مادر مهم است. غذاهایی که حاوی ویتامین D هستند، عبارتند از: ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی، قارچ و غلات و حبوبات.
ویتامین D سیستم ایمنی بدن را تعدیل می کند و نقش بالقوه ی آن در آسم و آلرژی مورد توجه بوده است. بسیاری از مطالعات قبلی ارتباط ویتامین D و آلرژی در یک زمان بررسی کرده اند، اما این مطالعه جامع سطح ویتامین D در چندین نقطه (در دوران بارداری، در هنگام تولد و در سن مدرسه) و با استفاده از روش های مختلف (پرسشنامه بسامد خوراک و تست سرم ویتامین D هم در مادر و هم در کودکان در سن مدرسه) مورد بررسی قرار داده است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی