غذاهای رستورانی باعث چاقی می شوند

رستوران

امروزه به موازات افزایش چاقی در جوامع بشری، شاهد افزایش استفاده از غذاهای بیرون بر و رستورانی نیز می باشیم. در برخی کشورهای توسعه یافته افراد به طور متوسط هر روز 600 کیلوکالری انرژی از غذاهای رستورانی دریافت می کنند. در صورتیکه غذاهای رستورانی مشابه غذاهای خانگی بودند مشکلی از نظر سلامتی برای افراد پیش نمی آمد اما حقیقت غیر از این است.
مطالعات نشان می دهند که 36 درصد بزرگسالان روزانه از غذا یا نوشیدنی های فست فود ها و رستوران ها و یا هر دو استفاده می کنند. هر فرد به طور میانگین ممکن است سالانه 24000 کیلوکالری اضافی را از طریق مصرف غذا در رستوران ها و فست فودها دریافت کند که باعث افزایش وزن 3 تا 5/3 کیلوگرمی در سال می شود. محققان به منظور درک بهتر نقش غذاهای رستورانی در رژیم افراد جامعه اقدام به انجام مطالعۀ حاضر نمودند.
بدین منظور محققان اطلاعات مربوط به بیش از 12000 فرد در محدودۀ سنی 20 تا 64 سال بودند را از طریق پرسشنامه هایی بررسی کردند و مصرف غذایی دو روز افراد را برآورد نمودند.
این مطالعه نشان داد که افرادی که غذای خود را از رستوران ها و مراکز تهیۀ غذا سفارش می دهند، نسبت به زمانی که در منزل غذا می پزند به طور متوسط روزانه 200 کیلوکالری انرژی بیشتری مصرف می کنند. همچنین دریافت چربی اشباع، شکر و نمک نیز در این افراد بیشتر است.
علت این افزایش در دریافت انرژی و چربی و نمک، غذاهای چگال تر از نظر محتوای انرژی، پرس های غذایی بزرگتر و حجیم تر و همینطور مواد غذایی غنی از انرژی مانند نوشابه و نوشیدنی های حاوی شکر بود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی