زمان مناسب برای ورزش کردن جهت کاهش وزن

ورزش کردن جهت کاهش وزن

یکی از راه های سوزاندن چربی‌های بدن و کاهش وزن ورزش است. برای اغلب افراد كه به منظور کاهش وزن ورزش می کنند، این سوال مطرح است كه بهترین و مناسب‌ترین زمان برای ورزش كردن چه زمانی است. بر اساس نتایج پژوهشی که به تازگی انجام شده ورزش به هنگام صبح و در حالت ناشتا چربی بیشتری می سوزاند.
در مطالعه ای محققان از 12 داوطلب مرد فعال از نظر جسمی خواستند تا در ساعت 10 صبح پس از صرف صبحانه یا در حالت ناشتا بر روی تردمیل ورزش کنند. پس از ورزش به تمامی شرکت کنندگان یک نوشیدنی میلک شیک شکلاتی دادند. سپس برای ناهار پاستا در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و از آنها خواسته شد تا زمانی که کاملا احساس سیری نمایند از پاستا مصرف کنند. انرژی و چربی مصرفی در ناهار ارزیابی و محاسبه شد و مقدار انرژی و چربی سوزانده شده در طول صبح نیز در نظر گرفته شد.
محققان دریافتند افرادی که در صبح ورزش کرده بودند انرژی اضافه دریافت نکرده و افزایش اشتها در طول روز را نیز تجربه نکردند. همچنین افرادی که در حالت ناشتا ورزش کرده بودند در مقایسه با افرادی که قبل از تمرین خود صبحانه خورده بودند، تقریبا 20% چربی بیشتر سوزاندند. این بدین معنی است که انجام ورزش با معده خالی سبب دستیابی به نتیجه مطلوب تر در کاهش چربی می گردد.
به گفته محققان به منظور کاهش چربی بدن میزان چربی سوزانده شده باید بیشتر از چربی دریافتی باشد. ورزش مقدار کل انرژی مصرفی را افزایش می دهد و اگر ورزش پس از یک شب ناشتا بودن انجام شود، سهم بیشتری از این انرژی از چربی موجود تامین می گردد. همچنین نتایج نشان می دهد که ورزش سبب افزایش اشتها، گرسنگی یا مصرف غذا پس از آن در طی روز نمی شود و برای حصول بیشترین نتیجه، مطلوب است که ورزش پس از یک شب ناشتا بودن انجام شود.
این تحقیق به فراهم آوردن دستورالعمل های عملی در زمینه مصرف مواد غذایی و به حداکثر رساندن از دست دهی توده چربی برای افرادی که ورزش می کنند، کمک می نماید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی