رژیم غذایی کم نمک و نارسایی قلبی

رژیم غذایی کم نمک

رژیم غذایی کم نمک و نارسایی قلبی

نارسایی قلبی زمانی است که قلب نمی تواند به طور موثر خون را برای پاسخگویی به نیازهای بدن پمپ کند. در نتیجه بدن نمی تواند مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند. نارسایی قلبی مزمن است.

افراد مبتلا به نارسایی قلبی می توانند علائم مختلفی را تجربه کنند، از جمله موارد زیر:

    تنگی نفس، سرفه مداوم یا خس خس سینه

    تورم به دلیل تجمع مایع اضافی

    احساس خستگی

    افزایش ضربان قلب، احساس تپش قلب

طبقه بندی عملکردی انجمن قلب نیویورک (NYHA) یکی از استانداردهایی است که برای طبقه بندی نارسایی قلبی استفاده می شود. این سیستم افراد را بر اساس میزان تداخل نارسایی قلبی با توانایی آنها در انجام کارها و علائم ناشی از فعالیت در یکی از چهار دسته قرار می دهد.

بسیاری از سازمان ها و پزشکان افراد مبتلا به نارسایی قلبی را تشویق می کنند که میزان نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهند. از لحاظ تئوری، کاهش میزان سدیم به جلوگیری از اضافه بار مایعات در افراد مبتلا به نارسایی قلبی کمک می کند. زیرا سدیم می‌تواند منجر به احتباس مایعات شود که می‌تواند منجر به تشدید نارسایی قلبی شود.

    یک مطالعه جدید نشان داده است که رژیم غذایی کم سدیم کم سدیم (رژیمی که در آن روزانه کمتر از 1500 میلی گرم سدیم مصرف شود)  ممکن است کیفیت زندگی و برخی علائم را در افراد مبتلا به نارسایی قلبی بهبود بخشد. با این حال، این تحقیق همچنین نشان می دهد که رژیم های غذایی کم نمک ممکن است بستری شدن در بیمارستان مربوط به مشکلات قلبی عروقی را کاهش ندهد.

مدت‌هاست که پزشکان کاهش مصرف نمک را برای نارسایی قلبی یا سایر مشکلات قلبی توصیه می‌کنند. با این حال، تحقیقات در مورد تأثیر مصرف کم سدیم در کاهش حوادث بستری شدن در بیمارستان یا مراجعه به اورژانس هنوز ادامه دارد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی