رژیم غذایی سرخود، ممنوع

رژیم غذایی

همیشه این سوال وجود دارد که آیا فلان رژیم غذایی می تواند برای هر فردی مناسب باشد یا نه. پاسخ به سوالاتی از این دست را در ادامه می خوانید. کاهش وزن باید در هر دوره چه میزان باشد که به بدن آسیب نرسد؟ آیا بین زنان و مردان تفاوتی وجود دارد؟ کاهش وزن در زنان و مردان به صورت جزیی متفاوت است. در یک رژیم استاندارد در خانم ها ماهی دو کیلو و در آقایان تا ماهی چهار کیلو می توانیم کاهش وزن بدون عوارض داشته باشیم.   -آیا مصرف داروهای چاقی برای افرادی که لاغر هستند مضر است؟ رژیم غذایی برای افرادی که خیلی لاغر هستند، خصوصا کسانی که مشکلات دستگاه گوارش دارند، چیست؟ داروهای چاق کننده عموما با تحریک سیستم عصبی باعث افزایش اشتها می شوند اما عمده ترین ایراد این داروها خواب آور بودن آنهاست. البته منظور داروهای استاندارد است نه داروهای موجود در عطاری ها.
درباره مشکلات گوارشی هم باید گفت اول باید علت مشکل گوارشی رفع شود. بدون رفع مشکل عموما چاق شدن فرد لاغر امکان پذیر نیست.   افرادی که کم خونی دارند بهتر است چه غذاهایی را بیشتر مصرف کنند؟ آیا با رژیم غذایی کم خونی برطرف می شود؟ برنامه غذایی در تصحیح کم خونی خفیف موثر است اما در کم خونی مزمن یا حاد حتما باید درمان دارویی صورت پذیرد. مصرف غذاهای گوشتی به همراه ویتامین ث، جگر و پسته مناسب است همچنین مصرف چای برای افراد کم خون مضر است.   آیا رژیم غذایی خاصی برای جوانی پوست وجود دارد؟ آیا مصرف کم آب نقشی در کدر شدن پوست دارد؟ مصرف میوه و سبزی تازه و حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین ای، مصرف کمتر چای، مصرف فراوان آب در حد شش تا هشت لیوان و چربی کم غذایی تاثیرات مثبتی بر جوان ماندن پوست دارد.   برای بلندقد شدن فرزندم چه باید بکنم؟ آیا رژیم غذایی خاصی وجود دارد؟ دختر من کلاس چهارم دبستان است اما ریزنقش تر از سایر دوستان همسن خودش است، چه باید بکنم؟ برای افزایش قد فرزند خود ابتدا با یک متخصص غدد اطفال سپس با کارشناس تغذیه مشورت کنید. اما خوب است به این توصیه ها توجه داشته باشید: تحقیقات نشان داده ویتامین A، پروتئین و روی بیشترین تاثیر را در افزایش قد دارند. مواد غذایی نظیر هویج، پرتقال، لیموترش، جگر، ماهی قزل آلا، گوجه فرنگی و… سرشار از ویتامین A است. ویتامین D نیز به رشد افراد کمک زیادی می کند، از این رو مصرف این ویتامین برای کودکان ضروری است. کمبود ویتامین D در کودکان میزان رشد را پایین می آورد. نوجوانانی که در سنین رشد هستند و افزایش قد خوبی ندارند می توانند با مصرف مکمل ویتامین ها و املاح، طبق دستور و مصرف هفتگی آهن، رشد قدی شان را بهبود بخشند. پس توصیه می شود کسانی که می خواهند قد بلند تری داشته باشند هفته یی یک بار جگر و دو بار غذای دریایی میل کنند و هر روز چند عدد، بادام، بادام زمینی و گردو بخورند. نکته بسیار مهم در افزایش قد، انجام فعالیت های ورزشی است. هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مساله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزش هایی مثل بسکتبال، والیبال، شنا، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفیدند. با انجام حرکات کششی می توان تا ۳ اینچ (۷٫۵ سانتیمتر) قد بلندتر شد.   آیا با توجه به اینکه فصل تابستان است و تنوع میوه ها زیاد است، دیابتی ها می توانند انواع میوه ها را مصرف کنند و مصرف چه میوه هایی برای دیابتی ها مضر است؟ عموما هیچ میوه یی برای دیابتی ها مضر نیست اما باید در مصرف بعضی از این میوه ها محدودیت قائل شد: مثل هندوانه، انگور و خربزه.   آیا غذاهای آماده مثل خورش قورمه سبزی آماده یا… برای بدن مضر است؟ چند بار در هفته می توانیم از این غذاها مصرف کنیم؟
معمولاغذاهای بیرون از منزل بسیار چرب تر از غذای منزل هستند و در موارد کنسروی حاوی مواد افزودنی هستند. حتی الامکان تا جایی که امکان دارد استفاده نشود مگر در موارد ضروری.   آیا خوردن قرص های کبد چرب برای کاهش وزن، بدون مشورت با پزشک ضرر دارد؟ عموما مصرف ویتامین ها هم که جزو کم خطرترین داروهای مکمل هستند برای افراد بدون تجویز متخصص توصیه نمی شود چه برسد به قرص های کبد چرب!   آیا ازدواج با افزایش وزن رابطه یی دارد؟ من از وقتی عقد کرده ام در مدت یک سال حدودا هشت کیلو افزایش وزن داشته ام.
ازدواج با افزایش وزن رابطه مستقیمی ندارد اما عوامل حاشیه یی روانشناسی باعث این قضیه می شود. در بعضی موارد از بین رفتن استرس های دوران مجردی هم باعث این افزایش می شود. یکی از مراجعان دفتر اینجانب می گفت در دوران عقد، نیمی از ماه با نامزدش غذای بیرون می خوردند که باعث افزایش وزن ایشان شده بود.   آیا ممکن است رابطه جنسی منجر به چاقی شود؟
معمولارابطه جنسی طبیعی و استاندارد باعث چاقی یا لاغری نمی شود.   من برای کاهش وزن ورزش می کنم اما هر بار به یک بیماری مبتلامی شوم. مثلایک روز سرما می خورم، یک روز سرفه های شدید و برخی روزها دچارضعف شدید می شوم و زمانی که ورزش را قطع می کنم خودبه خود خوب می شوم. احتمالاسطح سیستم ایمنی شما با ورزش افت پیدا می کند. بهتر است در زمان ورزش از مصرف ویتامین ث و اکسیدان ها غافل نشوید.   آیا ممکن است بدن بعضی افراد با ورزش سازگاری نداشته باشد و منجر به بیمار شدن شان شود؟ ممکن است نوع ورزش با بدن فرد و ساختار فرد سازگار نباشد. مثلابرای کسی که گودی کمر دارد یا کف پای صاف دارد، بعضی ورزش ها مناسب نیست. هر کسی با توجه به شناخت بدنی خود می تواند ورزش های نامناسب را برای خود تشخیص دهد.   راه های مفید برای لاغری چیست؟ چطور باید اشتهای زیاد به غذا را کنترل کنیم؟ آیا با حذف وعده شام یا صبحانه می توانیم چاقی را کنترل کنیم؟ آیا رژیم برای دخترانی که تازه به بلوغ رسیده اند مشکلی به وجود نمی آورد؟ راه مفید برای لاغری کنترل کالری ورودی بدن و تحرک مناسب فرد است. برای کنترل اشتها راه های زیادی هست که بسته به فرد، فرق می کند: از مصرف سبزیجات کم کالری گرفته تا آدامس و داروهای ضداشتها. عموما حذف هیچ وعده غذایی توصیه نمی شود اما وعده شام هرچه سبک تر باشد بهتر و مفیدتر است. رژیم غذایی برای کاهش وزن در سن بلوغ ایراد دارد چون تعادل هورمونی دختران را به هم می زند. 

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی