داروهای اسید چرب امگا 3 می توانند سلامت قلب و عروق را تقویت کنند

اسید چرب امگا 3

تری گلیسیریدها چربی های موجود در خون هستند. برخی از آنها به طور طبیعی توسط کبد تولید می شوند، در حالی که برخی دیگر ناشی از کالری دریافتی هستند که بدلیل اینکه بدن برای استفاده از آنها نیاز فوری ندارد به صورت چربی در می آیند.شخصی که کالری بیشتری دریافت کند ، احتمال دارد که تعداد تری گلیسیرید بالایی داشته باشد.
چربی بالا به صورت، مقادیر بالاتر از 200 میلی گرم در هر دسی لیتر (میلی گرم در دسی لیتر) محاسبه می شود، که با تنگی عروق می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهد.
مقادیر بسیار زیاد (بالای 500 میلی گرم در دسی لیتر) همچنین می تواند منجر به التهاب لوزالمعده شود، که به عنوان پانکراتبت شناخته می شود.
خوشبختانه ، چند روش برای کاهش سطح تری گلیسیرید وجود دارد. ورزش منظم ، کاهش مصرف الکل و محدود کردن مصرف قند و کربوهیدراتهای تصفیه شده، استفاده از چربی های غیر اشباع به جای استفاده از چربی اشباع شده.
روی آوردن به دارو
گاهی اوقات، این تغییرات به اندازه کافی برای ایجاد یک تفاوت قابل توجه نیستند. در صورت بروز این موارد ، پزشک قبل از تجویز دارو برای مقادیر بالای تری گلیسیرید، شرایطی مانند دیابت نوع 2 و کم کاری تیروئید را رد می کند.
در حال حاضر ، دو نسخه کاهش دهنده تری گلیسیرید وجود دارد، و هر دو شامل اسیدهای چرب امگا 3 هستند. یکی حاوی اسید چرب به نام ایکوزاپنتائنوئیک اسید (EPA) است. دیگری اسید دكوزهگزاوائیك (DHA) است.
محققان یافته های خود را بر اساس تجزیه و تحلیل 17 کارآزمایی بالینی انجام دادند و دریافتند که “درمان با 4 گرم روزانه از هر یک از گزینه های موجود در نسخه موثر است”
محققان همچنین خاطرنشان می کنند که این داروها را می توان “با خیال راحت همراه با داروهای استاتینی که کلسترول را کاهش می دهند” استفاده کرد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال حاضر فقط داروی اسید چرب امگا 3 را برای درمان میزان تری گلیسیرید بالای 500 میلی گرم در دسی لیتر، تصویب کرده است.
اما محققان دریافتند که یک دوز 4 گرم روزانه می تواند سطح تری گلیسیرید 200-499 میلی گرم در دسی لیتر را بین 20 تا 30 درصد کاهش دهد. این امر در مورد بیشتر افراد دارای سطح تری گلیسیرید بالا اعمال می شود.
محققان همچنین خاطرنشان كردند: داروهای حاوی EPA و DHA باعث افزایش سطح كلسترول LDL ” نوع بد”، در افراد دارای سطح تری گلیسیرید زیر 500 میلی گرم در دسی لیتر نمی شود.
آنها همچنین دریافتند که افرادی که میزان تری گلیسیرید بسیار بالایی دارند و فقط داروی EPA را همراه با استاتین درمانی مصرف می کردند ، کاهش 25 درصدی در وقایع مهم قلبی و عروقی از جمله سکته مغزی و حمله قلبی را تجربه کردند.
AHA توصیه می کند ، دو بار در هفته ، ماهی های چرب مانند ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا دریاچه و ماهی آلباکور مصرف کنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی