تمرینات ورزشی مفید برای مقابله با استرس

تمرینات ورزشی

استرس با افزایش سطح کورتیزول و آدرنالین در بدن ایجاد می‌شود. هنگامیکه بدن با یک تهدید روبرو می‌شود، این هورمون‌ها باعث تحریک واکنش حیاتی بدن می‌شوند: مبارزه کن، یا بمیر!

این واکنش، در طول دوران ماقبل تاریخ مفید بود، اما این روزها ما دیگر به یک انرژی ناگهانی برای فرار از دست دایناسورها نیاز نداریم. پس امروزه، برعکس دوران ماقبل تاریخ، استرس است که باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن ما می‌شود.

امروزه همه‌ی ما می‌دانیم که ورزش، بهترین راه برای رفع استرس است، اما کدام تمرینات هستند که استرس را بهتر از بقیه از بین می‌برند؟ مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید:

تنیس
تنیس، یک مسکن عالی برای استرس است که اضطراب را کاهش داده و اعصاب خسته را آرام می‌کند. تنیس، یک تمرین کاردیو است که هورمون‌های استرس را تنظیم می‌کند و در عین حال باعث ترشح اندورفین‌ها در مغز می‌شود.

اندورفین‌ها (که هورمون‌های خوشحالی نیز نامیده می‌شوند) هورمون‌هایی هستند که خلق و خو را کنترل می‌کنند. ضربه زدن به یک توپ در حالیکه به جلو و عقب می‌روید، بسیار رضایت بخش است و اینکار به اثرات درمانی تنیس می‌افزاید. حتی بهتر از آن، تنیس قلب را سالم و پاها را قوی و عضلانی نگه می‌دارد.

تمرین اینتروال
تمرین اینتروال از تمرینات کم برخورد تا پر برخورد به همراه زمان‌های استراحت تشکیل شده است. این تمرین، یک مسکن عالی برای استرس است زیرا ضربان قلب را بالا نگه می‌دارد و باعث می‌شود دائما در حال ترقی باشید و این یک راه عالی برای بیرون کردن موقت همه چیز از ذهنتان است.

مزیت تمرینات اینتروال این است که شما مجبور نیستید یک یا دو ساعت در باشگاه تمرین کنید. یک تمرین بطور متوسط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، و شما زمان زیادی دارید تا به کارهای دیگرتان برسید. تمرینات شدید به مقابله با نا امیدی و پرخاش کمک می‌کنند و اینکار در دراز مدت به نفع سلامتی شما نیز خواهد بود.

یوگا
برخلاف باور عموم، یوگا فقط مختص زنان نیست. حتی مردان نیز می‌توانند از اثرات آرامش بخش یوگا بهره‌مند شوند. یوگا بعنوان یک ورزش، بطور شگفت آوری در چربی سوزی و تقویت بدن موثر است. یوگا، انعطاف‌پذیری را افزایش داده و پوسچر بدن را تصحیح می‌کند.

یوگا بخاطر توانایی‌اش برای آرام کردن روح و بهبود تمرکز معروف است. این تمرین به شما امکان می‌دهد که یک قدم به عقب بروید و به هر موقعیتی از یک دیدگاه متفاوت نگاه کنید. اینکار به شما کمک می‌کند که یک تصویر بزرگتر ببینید و دوباره تمرکز کنید. هنگامی که منطقی‌تر فکر می‌کنید، قادر هستید تصمیمات بهتری بگیرید و مشکلات را بطور موثرتری حل کنید.

تمرین با وزنه
اکثر بدنسازان هم نظرند که بلند کردن وزنه، یک تمرین موثر برای تبدیل انرژی منفی به انرژی مثبت است. مطالعات نشان می‌دهند که تمرین با وزنه با ترشح بیشتر هورمون‌های اندورفین، خلق و خو را بهبود می‌بخشد. حتی تمرین با وزنه، ناراحتی‌های مرتبط با مفصل را کاهش می‌دهد و به قوی نگه داشتن عضلات و قوی‌تر کردن قلب کمک می‌کند.

بوکس
اگر نیاز دارید که احساساتتان را تخلیه کنید و می‌خواهید از شر پرخاشگری سرکوب شده‌تان خلاص شوید، دستکش‌های بوکس‌تان را بردارید و به کیسه بوکس، حسابی ضربه بزنید. بوکس، یک راه عالی برای آزاد کردن استرس است، زیرا یک ورزش مبارزه‌ای می‌باشد.

بوکس به شما امکان می‌دهد که احساسات قوی، گاهی اوقات منفی را به چیزی مثبت تبدیل کنید و شما اینکار را در سالم‌ترین روش ممکن، انجام خواهید داد. اگر برای یک چالش آماده‌اید، با یکی از دوستانتان مبارزه کنید. مبارزه، یک راه سرگرم کننده برای بردن تمرین معمولتان به یک سطح متفاوت است.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی