بیماران دیابتی می توانند پس از افطار ورزش کنند

ورزش

دکتر فاطمه رضوان مدنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماران دیابتی در طول روز نباید بیشتر از 10 الی 15 دقیقه فعالیت شدید بدنی داشته و یا ورزش کنند.

وی با تاکید براینکه بیمار دیابتی به هیچ عنوان بدون خوردن سحری نباید روزه بگیرد ادامه داد: اگر این بیماران به هر دلیلی سحری نخورند باید از گرفتن روزه در آن روز خودداری کنند.

وی با بیان توصیه هایی برای حفظ سلامت این بیماران در طول ماه رمضان اظهار کرد: بیماران قبل از ماه رمضان باید آزمایش های لازم را داده و پس از مشورت با پزشک داروهای خود را مصرف و یا تزریق کنند.

این پزشک مرکز تحقیقات دیابت کرمانشاه یادآور شد، دوز دارو به هنگام سحر باید اندک باشد تا موجب افت قند خون در طول روز برای بیمار نشود.

رضوان مدنی مصرف کربوهیدرات های سالم را بهترین گزینه برای افطار بیماران دیابتی عنوان کرد و افزود: خرما، شیر و یا چای انتخاب مناسبی برای بازکردن روزه به هنگام افطار است و توصیه می شود در فاصله افطار تا سحر حداقل هشت لیوان آب نوشیده شود.

به گفته این پزشک، بیماران دیابتی باید هر سه وعده افطار، شام و سحری را داشته باشند و دو ساعت پس از افطار وعده ای سالم و معمولی را در برنامه غذایی شام خود قرار دهند.

رضوان مدنی یادآور شد، مصرف غذاهای چرب، پرادویه و یا بسیار شیرین همانند شله زرد و حلوا به هنگام افطار و سحر برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی