فواد زردچوبه برای کاهش وزن

زردچوبه

افرادی که دارای اضافه وزن می باشند همواره در آرزوی کاهش وزن و لاغری می باشند و برای این کار به دنبال روش های مختلف می باشند.
چاقی به عنوان یک مشکل اجتماعی در جامعه تلقی می شود زیرا چاقی زمینه ساز ایجاد بیماری های مختلقی همچون آرتروز، سنگ کیسه صفرا، مشکلات کبدی، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول بالا و… می باشد که ابتدا به این بیماری ها مشکلات فراوانی را برای فرد و جامعه ایجاد می نماید.
پرخوری تنها دلیل افزایش وزن نمی باشد، مشکلاتی همچون کم کاری تیرویید نیز باعث چاق شدن فرد می گردد. برای کاهش وزن شخص باید به طور روزانه ورزش کرده و رژیم غذایی مناسب را رعایت نماید.
در رژیم غذایی باید مواد غذایی که دارای خاصیت چربی سوزی می باشند گنجانده شوند تا با خاصیت چربی سوزی سیر کاهش وزن را سرعت بخشند.
کبد مهمترین اندام بدن در سوزاندن چربی و سم زدایی می باشد. از جمله خواص ذکر شده برای زردچوبه در کتب طبی خاصیت چربی سوزی آن می باشد. زردچوبه به فرآیند سم زدایی کبد کمک می نماید. کورکومین موجود در زردچوبه سوخت و ساز چربی در بدن را تنظیم می نماید و از ایجاد بافت چربی در بدن جلوگیری می کند.
البته باید توجه داشت که کاهش وزن و لاغری بدون انجام ورزش منظم و تنها با مصرف دارو به هیچ وجه امکانپذیر نمی باشد. زردچوبه هندی نسیت به سایر زردچوبه ها دارای کورکومین بیشتری می باشد و از این رو برای درمان مناسب تر از سایرین می باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی