ارتباط مصرف قهوه با سرطان روده بزرگ

قهوه

مصرف قهوه با طیف وسیعی از بیماری ها مرتبط است. مطالعات نشان داده اند که مصرف قهوه به میزان حداقل 2 فنجان در روز می تواند خطر عود سرطان پستان را در زنانی که داروی تاموکسیفن دریافت می کنند به نصف کاهش دهد.
براساس نتایج مطالعات قبلی، احتمال عود سرطان روده بزرگ در افرادی که میزان انسولین آن ها بیشتر از حد مورد انتظار است، بیشتر است. از سوی دیگر، افزایش مصرف قهوه با کاهش خطر دیابت نوع 2 و افزایش حساسیت به انسولین مرتبط است.
در مطالعه ای که بر روی  953 بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ که در مرحله 3 بیماری بودند انجام شد، بیماران در طول شیمی درمانی و 6 ماه بعد از آن پرسشنامه الگوی رژیم غذایی را تکمیل کردند. محققان به طور خاص تاثیر قهوه، چای غیرگیاهی و کافئین بر عود سرطان یا مرگ و میر ناشی از آن را مورد بررسی قرار دادند.
آن ها دریافتند که در بیمارانی که 4 یا تعداد بیشتری فنجان قهوه در روز می نوشند(حدود 460 میلیگرم کافئین) نسبت به بیمارانی که اصلا قهوه مصرف نمی کردند، احتمال عود سرطان 42 درصد کمتر بود. احتمال مرگ ناشی از سرطان یا سایر علل در افرادی که به طور منظم 4 یا تعداد بیشتری فنجان قهوه می نوشیدند، 33 درصد کمتر بود.
همچنین نتایج نشان داد که کاهش خطر سرطان به مقدار کافئین موجود در قهوه بستگی دارد. اگرچه ممکن است به علت افزایش حساسیت به انسولین در اثر مصرف کافئین باشد. احتمالا نیاز کمتر بدن به انسولین، سبب کاهش التهاب به عنوان یک عامل خطر برای بروز سرطان و دیابت می شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی