ابتلا به سرطان با کار در طول شب

کار شبانه

آیا می دانستید شب کاری یکی از انواع تهدیدات برای ابتلا به سرطان سینه است و ریسک ابتلا به آن در افراد شب کار بالاتر است!

متخصصان با تاکید بر تاثیر مخرب کار کردن در شیفت شب بر سلامت اظهار داشتند: آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها نشان داد الگوی نامنظم خواب علت بروز سرطان در آنها بوده است.

متخصصان با تاکید بر اینکه زنانی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارند نباید در شیفت شب مشغول به کار باشند، هشدار دادند: لازم است آزمایش‌های بیشتری در این خصوص روی نمونه‌های انسانی انجام شود.

همچنین اطلاعات جمع‌آوری شده نشان داد با وجود آنکه این موش‌ها مقدار مشابهی مواد خوراکی مصرف کرده‌ بودند اما وزن موش‌هایی که خواب نامنظم داشتند 20 درصد بیشتر بود.

پزشکان همچنین توضیح دادند: ارتباط بین این دو عامل نامشخص است زیرا فاکتورهای دیگری همچون طبقه اجتماعی، سطح فعالیت یا میزان ویتامین D دریافتی نیز تاثیرگذار هستند.

در این بررسی مشاهده شد موش‌هایی که هر هفته 12 ساعت و به مدت یک‌ سال، ساعت بیولوژیک بدن‌شان به تاخیر افتده، بیشتر مستعد ابتلا به سرطان پستان هستند و پس از گذشت 50 هفته تومورهای سرطانی داخل بدنشان رشد می‌کند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، یکی از متخصصان این مطالعه از مرکز درمانی دانشگاه «اراسموس روتردام» گفت: به افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارند توصیه می‌شود از فعالیت در شیفت شب پرهیز کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی