نکات کلیدی برای داشتن اندامی زیبا

دختر زیبا

هنگامی که به کاهش وزن فکر می‌کنید، چه تصوراتی در ذهنتان از این کلمات پیدا می‌شود؟ خوردن مداوم ساقه کرفس و ممنوعیت نان؟ عرق ریختن روی تردمیل تا وقتی که دیگر نتوانید ادامه دهید؟ برای کاهش وزن از خواص خوردنی‌ها هم می‌توانید کمک بگیرید.

در واقع داشتن وزن مناسب فرایندی آهسته است و راهکاری سریع که شیوه‌ای سالم و بدون عوارض باشد برای این منظور وجود ندارد اما کلر پتی، سخنگوی انجمن رژیم غذایی بریتانیا می‌گوید: ” دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و معتادل همراه با ورزش منظم و مداوم، هر دو برای داشتن وزن سالم مفیدند. ” اما برخی از مواد غذایی می‌توانند به بدن کمک کنند که چربی‌های مضر را راحت‌تر بسوزاند.

۱- ماست یونانی
در این ماست کربوهیدرات و پروتئین وجود دارد که فرایند هضم غذا را طولانی می‌کند. البته فرایندهای تولیدی پیشرفته می‌تواند با سطح پروتئین تداخل پیدا کند، لذا لازم است قبل از خرید یا خوردن ماست یونانی باید برچسب روی آن را از این نظر بررسی کنید.

۲- برنج قهوه‌ای
روند هضم شدن غذاهای حاوی فیبر، مثل برنج قهوه‌ای، هضم آهسته صورت می‌گیرد به همین دلیل شما را قادر می‌کند تا بین وعده‌های غذایی دیرتر گرسنه شوید و در این بین انرژی لازم را از ذخایر چربی به دست آورید. علاوه بر برنج قهوه‌ای، سبزیجات، نان سبوسدار، ماکارونی، لوبیا، نخود فرنگی و عدس جزو این مواد غذایی فیبردار به شمار می‌روند.

۳- فلفل
محققان دانشگاه وایومینگ دریافته‌اند کپسایسین، ماده‌ای شیمیایی که باعث داغ و سوزان شدن فلفل می‌شود، متابولیسم را افزایش می‌دهد و به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند تا چربی مضر معروف به چربی سفید تبدیل به چربی قهوه‌ای شود. چربی سفید انرژی را ذخیره می‌کند در حالی که سلول‌های چربی قهوه‌ای خاصیت حرارتی دارند و چربی‌های ذخیره‌شده را می‌سوزانند.

۴- هندوانه
تا ۹۲ درصد این میوه خوشرنگ را آب تشکیل می‌دهد. با خوردن هندوانه احساس می‌کنید معده‌تان پر از آب شده در حالی که آب بر خلاف هندوانه ویتامین‌های A و C را نیز در خود ندارد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی