میوه های کم کربوهیدرات

میوه های کم کربوهیدرات

میوه های کم کربوهیدرات

میوه دارای قندهای طبیعی است که به تعداد کربوهیدرات روزانه شما اضافه می شود. همچنین دارای ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما است. این موضوع باعث می شود یکی از سالم ترین منابع کربوهیدرات هایی باشد که می توانید بخورید.

هندوانه
هندوانه

میوه هایی که دارای آب یا فیبر زیادی هستند کربوهیدرات کمتری نسبت به میوه های دیگر دارند. هندوانه، غذای شیرین تابستان، 92٪ آب و کمترین میزان کربوهیدرات است که در هر 100 گرم حدود 7.5 گرم کربوهیدرات وجود دارد.  هندوانه همچنین مقدار زیادی ویتامین A و C دارد.

 

طالبی
طالبی

هر 100 گرم طالبی که می خورید فقط حدود 8 گرم کربوهیدرات دارد. طالبی همچنین فاقد کلسترول، سدیم کم ، ویتامین A و C زیاد و منبع خوبی از فولات است.

 

خربزه
خربزه

در هر 100 گرم خربزه حدود 9 گرم کربوهیدرات دارد. سرشار از پتاسیم ، مس و مقدار زیادی ویتامین C است.

 

توت فرنگی
توت فرنگی

هشت توت فرنگی متوسط یا یک فنجان، کمی بیش از 7 گرم کربوهیدرات دارند . و تقریباً به اندازه یک پرتقال ویتامین C دارند. آنها همچنین مملو از عناصر غذایی گیاهی هستند که ضد سرطان، ضد التهاب هستند و از قلب شما محافظت می کنند. در فصل بهار و تابستان، توت فرنگی به تنهایی عالی است. هرچقدر وسوسه انگیز به نظر می رسد آنها را در شکلات فرو نبرید. این کار میزان کربوهیدرات دریافتی شما را بیش از حد افزایش می دهد.

 

تمشک
تمشک

تمشک فیبر زیادی دارد – 8 گرم در هر فنجان – که به پایین نگه داشتن میزان کربوهیدرات آنها کمک می کند. یک فنجان تمشک برابر است با یک واحد کربوهیدرات.

 

توت سیاه
توت سیاه

20 عدد توت سیاه کوچک یا یک فنجان، کمتر از 10 گرم کربوهیدرات دارد. رنگ آبی تیره آنها به دلیل وجود میزان بالای آنتی اکسیدان های است که با بیماری ها مقابله می کنند.. از آنجا که فیبر زیادی دارند و فروکتوز کمتری دارند، توت سیاه – و بطور کلی توت های دیگر – احتمال ایجاد گاز و مشکلات گوارشی کمتری می کنند.

 

هلو
هلو

هر 100 گرم هلو، 5 گرم فیبر و 8 گرم کربوهیدرات دارد، یک هلو متوسط دارای 50 کالری ، 1 گرم پروتئین، فاقد چربی و 15٪ از ویتامین C روزانه شماست.

 

آووکادو
آووکادو

آووکادو، در واقع یک توت تک دانه است، یک میوه گوشتی محسوب می شود. فقط 8.5 گرم کربوهیدرات برای هر 100 گرم دارد. آووکادو سرشار از فیبر، اسید چرب تک اشباع “موفا” است و پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد.

 

آناناس
آناناس

یک فنجان آناناس یا 100 گرم دارای 11 گرم کربوهیدرات است. این میوه گرمسیری یکی از بهترین روش ها برای بدست آوردن منگنز است، یک ماده معدنی ضروری که بر سیستم عصبی، هورمون ها، قند خون و نحوه جذب کلسیم در بدن تأثیر می گذارد. آناناس همچنین منبع طبیعی بروملین است، یک ترکیب آنزیمی که پروتئین را هضم می کند.

 

آلو
آلو

یک آلو متوسط، فقط 7.6 گرم کربوهیدرات دارد اما 100 میلی گرم پتاسیم دارد تا فشار خون و سکته مغزی را از بین ببرد. از آلو خشک ، دور شوید: همان 100 گرم ، 64 گرم کربوهیدرات دارد.

 

امتیاز 3 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی