مواد مغذی برای پوست سالم

پوست سالم

بهترین غذاها برای پوست کدامند و بهترین راه برای کسب ویتامین و دیگر مواد مغذی لازم برای پوست چیست؟
شما حتماً می‌دانید که باید پوست خود را تغذیه و تقویت کنید تا بتوانید آن را تا جایی که امکان دارد سالم نگه دارید. اما آیا به اندازۀ کافی مواد غذایی مناسب می‌خورید؟ آیا از مصرف مکمل یا لوسیون‌های آنتی‌اکسیدان بهره‌مند می‌شوید؟

آنچه می‌خورید مهم است
خوردن میوه‌ها و سبزیجات زیاد که غنی از آنتی‌کسیدان هستند برای سلامت همۀ بدن شما، که شامل پوست می‌شود، مهم است. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن و ویتامین ث، ایی و آ می‌تواند آسیبی که توسط ملکول‌های ناپایدار یا همان رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شود را مهار کند. این ملکول‌ها می‌توانند به سلول‌های پوست آسیب برسانند و منجر به بروز علائم پیری شوند.
یکی از بهترین راه‌ها برای کسب آنتی‌اکسیدان بیشتر خوردن انواع زیادی از میوه‌ها و سبزیجات است.
تنوع و رنگ‌های زیادی را تا آنجا که ممکن است وارد رژیم غذایی خود کنید. سعی کنید میان‌وعده‌هایی از توت، توت‌فرنگی، گریپ‌فروت، کلم، اسفناج و انواع مختلفی از فلفل داشته باشید. علاوه بر این، کمی رب گوجه‌فرنگی اضافه کنید. رب گوجه‌فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپِن است که برای تفت دادن سبزیجات، برنج قهوه‌ای و کینوآ استفاده می‌شود.
یکی از ایده‌های خوب دیگر این است که سبد خرید خود را پر از غذاهایی کنید که پر از اسیدهای چرب امگا 3 هستند؛ مانند قزل‌آلای وحشی، ساردین، تخم‌مرغ غنی‌شده و گردو.
«اسیدهای چرب امگا 3 بیرونی‌ترین لایۀ پوست را قوی و سالم نگه می‌دارند تا سموم خارجی و آلوده‌کننده‌ها دور بمانند.»

در مورد مکمل‌ها چطور؟
راه ایده‌آل برای کسب مواد مغذی، که برای داشتن یک پوست درخشان نیاز دارید، پیروی رژیم غذایی سالم و متعادل است.
اگر رژیم غذایی متعادلی ندارید، می‌توانید  با مصرف مولتی‌ویتامین‌های روزانه، که حاوی مواد معدنی هستند و در داروخانه بدون نسخه به فروش می‌رسند، ذخیرۀ مواد غذایی خود را تقویت کنید. اگر مدت زمان زیادی را بیرون از منزل هستید یا زیاد در معرض آلودگی هوا و دود سیگار هستید، این ایده برای شما ایدۀ خوبی است.
به سلامت عمومی پوست خود توجه کنید
هر چقدر که خوردن غذای سالم و مغذی اهمیت دارد، پوست شما نیز از شما می‌خواهد که از دود سیگار دور باشد، خواب کافی داشته باشید، مرتب ورزش کنید و آب کافی بنوشید.
مهم نیست که چه می‌خورید؛ هر روز کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر بزنید. روی برچسب کرم باید عبارت broad-spectrum به معنای طیف گسترده یا وسیع قید شده باشد. به عبارت دیگر، این نوع کرم می‌تواند شما را در برابر اشعۀ فرابنفش A و B محافظت کند. «مقداری از کرم ضدآفتاب به اندازۀ یک سکه برای پوشاندن صورت استعمال کنید. اگر بیشتر زمان روز در بیرون از منزل هستید، هر دو ساعت یک بار کرم ضدآفتاب را تجدید کنید، کلاه لبه‌پهن بپوشید و عینک ضداشعۀ فرابنفش بزنید.»
صبور باشید
برای کسب نتیجه، به آن زمان دهید. بنک می‌گوید: «سه ماه تا یک سال طول می‌کشد تا بهبود را روی پوست خود مشاهده کنید. چیزی را که امتحان کردید را ادامه دهید و به آن شانس دهید تا خود را نشان دهد.»

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی