معرفی 10 ماده غذایی که شادی بخش هستند

مواد غذایی شادی بخش

در ادامه به معرفی 10 ماده غذایی که شادی بخش هستند پرداخته ایم . هر کدام از این مواد به دلیل مواد خاصی که در خود دارند دارای این ویژگی هستند.

 

شکلات : جزو خوراکي هايي است که نمي توان از آن گذشت؛ مصرف شکلات به بدن در ترشح آندروفين کمک مي کند. علاوه بر آن داراي کافئين است که باعث تقويت انرژي و بهبود خلق و خو مي شود. علاوه بر شکلات، مواد غذايي ديگري نيز وجود دارد که باعث بهبود خلق و خو مي شود که در ادامه به آن مي پردازيم.

 

غذاهاي تند : مصرف غذاهاي تند باعث رهايي آندروفين مي شود. شايد احساس شادي که پس از مصرف غذاهاي تند در افراد ايجاد مي شود، باعث محبوبيت اين غذاها شده است.

 

مغز ميوه : اگرچه سرشار از کالري است اما مغز ميوه منبع خوب چربي اشباع نشده و غني از پروتئين، ويتامين هاي گروه B و سلنيم است. پروتئين باعث ايجاد احساس سيري مي شود و سلنيم در بهبود خلق و خو تاثير مثبتي دارد.

 

پاستا : از جمله غذاهايي است که باعث توليد آندروفين مي شود. مصرف پاستا که نوعي کربوهيدرات است، احساس خوبي ايجاد مي کند. کربوهيدرات ها ميزان دسترسي به انتقال دهنده عصبي به نام سروتونين را افزايش مي دهد. پايين بودن ميزان سروتونين با بروز افسردگي ارتباط دارد.

 

موز : موز غني از پتاسيم است اين ماده براي عملکرد عصب ضروري است. قند طبيعي موجود در آن سريع در خون رها مي شود، انرژي بدن را افزايش مي دهد و کربوهيدرات موجود در آن خلق و خوي فرد را بهبود مي دهد.

 

انگور : اين ميوه سرشار از ويتامين C است که آندروفين توليد مي کند. ويتامين C و قند طبيعي اين ميوه باعث ايجاد انرژي مي شود. انگور با پوست هاي تيره تر، سرشار از آنتي اکسيدان است.

 

بستني : اين دسر سرشار از قند و چربي است. کربوهيدرات و چربي بالا به مغز علامت مي دهد که هورمون دوپامين رها کند که ترشح اين هورمون باعث افزايش انرژي و شادابي در فرد مي شود.

 

توت فرنگي : اين ميوه سرشار از ويتامين C است که در توليد آندروفين به بدن کمک مي کند. همچنين فلاوانوئيد موجود در آن خلق و خو را بهبود مي دهد، فلاوانوئيد نوعي آنتي اکسيدان قوي است که در دفع سموم مضر از بدن موثر است.

 

گوشت و سويا : مصرف گوشت يا محصولات سويا باعث توليد سروتونين در مغز مي شود که در شادابي و بهبود خلق و خو موثر است.

 

ماهي : اسيد هاي چرب امگا ۳ با بهبود خلق و خو، ميزان افسردگي را کاهش مي دهد بنابراين ماهي بخوريد!

امتیاز 4.4 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی