مصرف فست فود مرتبط با BMI نیست

فست فود

نوشابه، آب نبات و فست فود اغلب به عنوان مجرمان اصلی در بحث کلی چاقی در ایالات متحده مطرح شده است.  با توجه به مطالعه جدید انجام شده در دانشگاه کرنل غذایی و با همکاری دیوید جاست  و برایان وانسینک این مواد غذایی به شاخص توده بدن در افراد بالغ مرتبط نیست.

محققان جاست و وانسینک بر روی یک نمونه که نماینده بزرگسالان در سراسر کشور ایالات متحده بودند بررسی انجام دادند و یافتند در 95 درصد از جمعیت مصرف نوشابه، آب نبات و فست فود با شاخص توده بدن (BMI) در ارتباط نیست. به استثنای کسانی که در انتهای دو طیف BMI می باشند مانند کسانی که به طور مزمن لاغر و چاقی بیمارگونه دارند.

با توجه به این تفاوت قابل توجهی در مصرف این مواد غذایی هوس انگیز و وزن افراد سالم و افرادی که دچار اضافه وزن هستند وجود ندارد، محققان به این نتیجه رسیدند که اکثریت قابل توجهی از مشکلات وزن با مصرف نوشابه، آب نبات و فست فود به تنهایی ایجاد نمی شود. دکتر جاست توضیح می دهد که این به این معنی است که، کمپینهای رژیم غذایی و بهداشت با هدف کاهش و جلوگیری از چاقی ممکن است در صورتی که وابسته به سیاه نمایی یکسری از غذاهای خاص باشند از مسیر خارج شوند او اضافه می کند، اگر ما می خواهیم تغییر واقعی دهیم ما باید به طور کلی در رژیم غذایی و فعالیت بدنی نگاه کنیم و هدف قرار دادن تنقلات به تنهایی نه تنها بی اثر است بلکه ممکن است ما را با منحرف کردن در شناسایی علل واقعی چاقی شکست دهند.

این یافته ها نشان است که پزشکان برای کمک به افراد برای به دست آوردن یک وزن سالم باید به جای فقط حذف “تنقلات” از رژیم غذایی بیمار به دنبال بررسی تاثیر الگوهای مصرف کلی، مانند میان وعده ها و فعالیت فیزیکی بر روی وزن باشند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی