طرز صحیح و اصولی آب نوشیدن

آب نوشیدن

با این روش ها می توانید بهتر به بدنتان آبرسانی کنید و طرز صحیح و اصولی آب بنوشید.

مصرف مایعات کافی امری آسان به نظر می آید، کافی است فقط آب بیشتری مصرف کنید، شکی در این موضوع نیست اما احتمالاً بدون این که متوجه شوید، چند اشتباه مرتکب می شوید. در ادامه مطلب به برخی اشتباهات در این زمینه اشاره می شود.

* هنگام ورزش کردن آب مصرف می کنید اما نه قبل از آن؛ به نقل از سایت «Prevention» حتی اگر هنگام ورزش کردن به طور منظم آب بنوشید و از آنجا که قبل ازورزش آب کافی مصرف نکرده اید، به سردرد مستعد خواهید شد. سعی کنید قبل از ورزش حداقل یک لیوان آب بنوشید.

*مصرف روزانه بین ۸ تا 11.5 لیوان آب:
محققان مصرف روزی یازده و نیم لیوان آب را توصیه می کنند، هر چند میزان نیاز به مصرف آب، از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت است.

از آن جا که میوه و سبزیجات نیز حاوی آب است (به عنوان مثال یک سیب می تواند یک فنجان کامل آب داشته باشد) اگر از مواد غذایی، زیاد مصرف می کنید لازم نیست به میزان توصیه شده آب مصرف کنید.

* پرهیز از خوردن چای و قهوه:
«چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین آب بدن را خشک می کند»؛این باور نادرست است. به گفته محققان اگر چه این دو نوع نوشیدنی خاصیت مدر دارد اما آب از دست رفته جبران می شود.

* آب خوردن به ندرت:
«تنها وقتی احساس تشنگی می کنید یا هوا گرم است یا فعالیت می کنید باید آب بنوشید.» این باور نیز اشتباه است. برخلاف تصور عموم، حتی زمانی که فعالیت زیادی ندارید، باید آب بنوشید. در واقع طی روز باید مرتب آب مصرف کنید تا دچار سنگ کلیه یا عفونت دستگاه ادراری نشوید.

*نیاز بدن به آب و غذا را اشتباه می گیرید:
قبل از خوردن غذا، آب بنوشید یا مطمئن شوید که واقعاً گرسنه هستید؛ چون در برخی موارد افراد به دلیل تشنگی، احساس گرسنگی می کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی