زنانی که فکر می کنند اندام نامناسب دارند بخوانند

اندام نامناسب

از بدن‌تان راضی نیستید؟ تنها عیب و ایرادها را می‌بینید؟ ریشه تمامی این احساس‌های ناگوار تنها در ذهن خود شماست. پیش از آنکه بدن‌تان را به دستان جراح بسپارید، اول به این توصیه‌ها عمل کنید:

زنانیفکر,کنند,اندام,نامنسب,دارند,بخوانند,آکاایران,دستان,بدن‌تان,دستان,آنکه,شماست,ریشه,دستان
 شما زیبایید:
 فرم بدن‌تان را همان‌گونه که هست بپذیرید و خودتان را دوست داشته باشید. معیار زیبایی‌تان را اندام مانکن‌ها و بازیگران هالیوود قرار ندهید، این دماغ بزرگ که شما را تا این حد نگران کرده، فراموش کنید. اما همه نزدیکان به شما می‌گویند که چشمان زیبایی دارید!

دلسوزی بی‌جا نکنید:
 تمامی بدبیاری‌های زندگی را به گردن اندام‌هایتان نیندازید. به دلیل سلولیت‌های شکمی‌تان نبود که رییس اخراجتان کرد و اگر هم چنین بود، چه بهتر!آدم‌هایی که قادر نیستند نکات مثبت شما را ببینند و مدام از شما ایراد می‌گیرند، لیاقت کارکردن با شما را ندارند.

یک توصیه دیگر:
 آن‌قدر به خود نگویید من فلان جورم یا کاش فلان جور بودم. تکرار، مادر مهارت‌هاست. وقتی یک صفت منفی را به طور مرتب به خود نسبت دهید، در نهایت آن را باور خواهید کرد.

از زبانتان استفاده کنید:
 به خودتان اطمینان داشته باشید. با کسی صحبت کنید که به او اطمینان و اعتقاد کامل دارید. از او بخواهید صادقانه درباره بدنتان نظر بدهد.

عیب‌هایتان را رد و بدل کنید:
 از دوستانتان بپرسید آیا آنها ایرادی دارند که می‌خواهند آن را برطرف کنند. این‌گونه خواهید فهمید همه آدم‌ها عیب‌هایی دارند و برای آن عیب‌ها خود را سرزنش می‌کنند. تنها شما زیر ذره‌بین نیستید.

به متخصص مراجعه کنید:
 اگر برطرف‌کردن عیب اندام، فکرتان را به شدت مشغول کرده است، در درجه اول با یک متخصص و سپس با یک روان‌شناس مشورت کنید تا اعتماد به نفس خود را بازیابید.

دوستانتان را انتخاب کنید:
 کسانی را به عنوان دوست برگزینید که شما را به خاطر خودتان دوست داشته باشند. از کسانی که تنها از شما انتقاد می‌کنند و برای خلاص‌کردن شما از ناراحتی راهی پیشنهاد نمی‌کنند، دوری کنید. حتی اگر نیاز است دنبال دوستان جدیدی بگردید.

روی خوبی‌هایتان حساب باز کنید:
 از تمامی نکات مثبت‌تان فهرستی تهیه کنید. در نهایت به این نتیجه می‌رسید که واقعا خصوصیات خوبی دارید که عیب‌هایتان را می‌پوشانند. این فهرست را جایی بگذارید که همیشه چشم‌تان به آن بیفتد. این بهترین راه حل برای افسردگی است.

تا این حد به خود فشار نیاورید:
 این‌قدر به خود نگویید دوست دارم لاغر باشم! درست است که هیکل یک مانکن را ندارید اما مطمئنا وزنتان آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، زیاد نیست. اما اگر واقعا به صورت افراطی چاق شده‌اید، از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

با بدنتان آشتی کنید : 
 بدن‌تان را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید. حتما سری به استخر زنانه بزنید تا ببینید بدن هیچ‌کس بی‌نقص نیست. غذای خوب بخورید و به اندازه کافی ورزش و استراحت کنید.

یک لباس جدید بخرید:
 سری به بازار بزنید، بگردید و لباسی با رنگ شاد و مناسب اندامتان انتخاب کنید.

کمی هم روی زمین سیر کنید:
 خیال‌پرداز نباشید. با واقعیت روبه‌رو شوید. خود را با ستاره‌هایی که عکس‌شان روی جلد مجلات است، مقایسه نکنید. شما یک فرد عادی هستید، پس خود را با افراد عادی مقایسه کنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی