رژیم غذایی و سلامت روان

رژیم غذایی و سلامت روان

رژیم غذایی و سلامت روان

آیا چیزی که می خورید می تواند بر احساس شما تأثیر بگذارد؟

به خوبی ثابت شده است که رژیم غذایی نقش اساسی در سلامتی و تندرستی دارد.

اما با گذشت زمان، می آموزیم که چگونه رژیم غذایی به طور خاص در سلامت اجتماعی، عاطفی و روانی نقش دارد.

اگرچه هنوز چیزهای زیادی در مورد رابطه اساسی بین رژیم غذایی و سلامت روان وجود دارد، ما شواهد قانع‌کننده‌ای داریم که نشان می‌دهد این دو در واقع بسیار نزدیک به هم مرتبط هستند

اگر در حال حاضر در بحران نیستید اما به فکر کار با یک متخصص سلامت روان هستید، این منابع ممکن است به شما در شروع کار کمک کنند:

رژیم غذایی و سلامت روان: آیا ارتباطی وجود دارد؟

از لحاظ تاریخی، شرایط سلامت روان با درمان های روانپزشکی مانند مشاوره، دارو، و گاهی اوقات بستری شدن در بیمارستان درمان شده است.

امروزه، رشته نوظهوری به نام روانپزشکی تغذیه بر چگونگی تأثیر رژیم غذایی و تغذیه بر احساس ذهنی افراد تأکید می کند. هدف آن حمایت از درمان شرایط سلامت روان با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی است.

این چیزی است که ممکن است در گذشته آن را بدیهی می دانستیم، اما کاملاً منطقی است که غذاهایی که می خوریم به همان اندازه که روی بقیه بدن ما تأثیر می گذارد، روی مغز ما تأثیر می گذارد. یکی از دلایلی که انتخاب های غذایی ما به شدت بر مغز ما تأثیر می گذارد این است که سیستم گوارشی ما – یا چیزی که معمولاً به آن «روده» گفته می شود – در واقع ارتباط نزدیکی با مغز دارد. روده خانه تریلیون ها میکروب زنده است که عملکردهای زیادی در بدن دارند، مانند سنتز انتقال دهنده های عصبی که پیام های شیمیایی را برای تنظیم خواب، درد، اشتها، خلق و خو و احساسات به مغز ارسال می کنند. در واقع، چنان شبکه پیچیده ای از تعاملات بین این دو وجود دارد که به روده لقب «مغز دوم» داده اند. به طور رسمی، رابطه بین این دو را اتصال روده-مغز یا محور روده-مغز می نامند.

ما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری داریم، اما تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهایی که می‌خوریم بر سلامت کلونی‌های میکروب روده تأثیر می‌گذارند، که متعاقباً بر مغز و در نتیجه بر سلامت روانی و عاطفی ما تأثیر می‌گذارد.

خلاصه

تحقیقات موجود در زمینه روانپزشکی تغذیه نشان می دهد که رژیم غذایی ما می تواند بر سلامت روانی و عاطفی ما تأثیر بگذارد. غذایی که می خوریم بر سیستم گوارشی ما تأثیر می گذارد که مستقیماً با مغز ما و روش های پردازش احساسات مرتبط است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی