راه و روش هایی مفید برای داشتن قلبی سالم و جوان

قلب سالم و جوان

اگرمی خواهید صاحب قلبی سالم و سرحال و سرزنده باشید باید یک سری مراقبت ها را در زمینه آن در نظر بگیرید و سعی کنید به سلامت آن آسیبی وارد نکنید و حتی در سنین سالمندی نیز صاحب قلبی جوان باشید

 سن قلب بر اساس فشار خون، شاخص توده بدنی، و عوامل دیگری می‌تواند محاسبه شود. و این در حالی است که سه چهارم بزرگسالان آمریکایی سن قلب بالاتر از سن بیولوژیک خود دارند و در معرض خطر حملات قلبی و سکته مغزی هستند.

در کنار تغییر عادات غلط زندگی، رژیم غذایی مناسب می‌تواند از پیری قلب جلوگیری کند. گنجاندن تنقلاتی از قبیل بادام، پسته، گردو، و بادام زمینی برای داشتن قلب سالم بسیار مفیدند.
در ضمن مصرف حداقل یک فنجان میوه و سبزی در هر کدام از وعده‌های غذایی به کاهش میزان فشار خون کمک می‌کند. مصرف دو بار ماهی در هفته، و سه تا چهار بار لوبیا و عدس نیز بسیار توصیه می‌شود. انتخاب آردهای سبوس دار و کمتر پردازش شده در کنار برنج قهوه ای، جو، ذرت و بلغور گندم نیز نباید فراموش شود.

پرهیز از نمک و پرکردن نمکدان با چاشنی‌های مفید و ادویه‌های مختلف راه استراترژیک برای کاهش میزان سدیم در بدن است. به حداقل رساندن نمک هنگام طبخ غذا و استفاده از گیاهان تازه و خشک شده، سرکه و یا آب میوه طبیعی برای دادن عطر و طعم به غذا نیز راهکار بسیار خوبی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی