رابطه صرف صبحانه خانوادگی و کاهش چاقی

صبحانه

تحقیقات دانشمندان اروپایی نشان می دهد کودکانی که صبحانه و شام خود را با پدر و مادر می‌خورند، کمتر احتمال دارد به اضافه وزن یا چاقی دچار شوند.

به گفته متخصصان، غذا خوردن با خانواده ممکن است الگوهای غذا خوردن سالم را تحت تاثیر قرار دهد و به پدر و مادر اجازه می‌دهد تا کودکان خود را در موضوع خوردن تحت نظر داشته باشند.

طبق این تحقیق، کودکانی که صبحانه یا شام را با پدر و مادر خود در بین پنج تا هفت روز در هفته می‌خوردند در مقایسه با افرادی که کمتر این کار را انجام می دادند کمتر دچار اضافه وزن بودند.

در تحقیقاتی که بر روی ۸۰۰۰ کودک در میان ۸ کشور انجام شد از پدر و مادرها درباره همراه شدن آنها در صبحانه و ناهار و شام با کودکانشان سوال شد. در این تحقیقات قد و وزن کودکان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کودکانی که ۵ تا ۷ بار در هفته با پدر و مادر خود صبحانه خورده بودند در مقایسه با افرادی که کمتر با پدر و مادر خود صبحانه خورده بودند ۴۰ درصد کمتر به اضافه وزن دچار شدند.

با این حال کودکانی که با پدر و مادر خود در وعده ناهار همراه بودند ۲۰ درصد کمتر به اضافه وزن دچار می شدند و همراهی در زمان شام خوردن احتمال اضافه وزن را تا ۳۰ درصد کاهش می داد.

به گفته محققان، نتایج این تحقیقات نشان داده است که داشتن وعده‌های غذایی همراه با خانواده، از جمله صبحانه و شام ممکن است در وضعیت وزن سالم کودکان حائز اهمیت باشد.

این تحقیقات در نروژ، هلند، یونان، بلژیک، مجارستان، اسپانیا، سوئیس و اسلوونی انجام شده است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی