آیا مصرف قارچ می تواند خطر سرطان را کاهش دهد؟

قارچ

آیا مصرف قارچ می تواند خطر سرطان را کاهش دهد؟

یک متاآنالیز اخیر بر روی  17 مطالعه مشاهده ای ارتباط بین افزایش مصرف قارچ و کاهش خطر ابتلا به سرطان را نشان داد.

در این متاآنالیز، شرکت کنندگانی که روزانه 18 گرم (گرم) قارچ می خورند، در مقایسه با شرکت کنندگان بدون قارچ، کاهش 45 درصدی در خطر نسبی سرطان را نشان داد.

البته برای مشخص کردن اثرات محافظتی قارچ و نقش بالقوه آنها در پیشگیری از سرطان در رژیم غذایی، تحقیقات بیشتری لازم است.

سرطان دومین علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است ، پیش بینی می شود حدود 608،570 نفر در سال 2021 بر اثر این بیماری بمیرند.

عوامل خطر بالقوه قابل پیشگیری مانند سیگار کشیدن، اضافه وزن بدن، تغذیه نامناسب و قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد با بسیاری از سرطان ها در ارتباط است.

رادیکال های آزاد، که در طی بسیاری از فرآیندهای سلولی در بدن ایجاد می شوند، مواد بسیار واکنشی هستند که در غلظت های بالا، می توانند به سلول ها آسیب برسانند. آسیب به DNA ناشی از رادیکال های آزاد ممکن است در توسعه سرطان نقش داشته باشد.

عوامل رژیم غذایی حدود 4٪ از کل موارد سرطان را تشکیل می دهد. رژیم های غذایی حاوی میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، ماهی، مرغ و کمتر گوشت های فرآوری شده و گوشت قرمز با خطر کمتری سرطان در ارتباط هستند. میوه ها، غلات کامل و سبزیجات منابع آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد بدن را خنثی می کنند، در نتیجه از آسیب جلوگیری می کنند. اگرچه بدن برخی از آنتی اکسیدان ها را در داخل تولید می کند، اما در درجه اول به آنهایی که از طریق رژیم غذایی دریافت می شوند متکی است.

منبع آنتی اکسیدانی غذایی غنی

قارچ سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. آنها حاوی دو آنتی اکسیدان هستند: ارگوتیونین و گلوتاتیون.

به طور خاص ، ارگوتیونئین ممکن است نقش محافظتی در برابر سرطان داشته باشد. غلظت ارگوتیونین از نظر نوع قارچ متفاوت است، غلظت ارگوتیونئین در صدف ، شیتاکه ، مایتاک و شاه صدف از غلظت های قارچ کرمینی ، پورتوبلو یا دکمه سفید بیشتر است.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی