رابطه تغذیه و پوست زیبا

پوست زیبا

بهترین و موثرترین راه برای داشتن پوستی زیبا و شاداب مصرف مواد غذایی طبیعی مخصوصا انواع میوه ها و سبزیجات است و باز هم از میان میوه ها و مواد غذایی، خوراکی های مفیدی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم بیشتریت تاثیر را در سلامتی و زیبایی پوست شما دارد.

چای سبز:
نوشیدن یک نوشیدنی مفید مثل چای سبز می تواند کمک کند که شما پوستی زیبا داشته باشید.چای سبز در بالای فهرست بهترین و مفیدترین نوشیدنی هایی که می توان به صورت روزمره استفاده کنید ، قرار دارد.پنی فلورهای موجود در این نوشیدنی در صورتی می تواند شادابی پوست شما را تامین کنند که حداقل چهار فنجان از آن را بنوشید.

گوجه فرنگی:
بهترین دوست پوست شماست.بر اساس جدیدترین مطالعاتی که محققان آلمانی انجام دادند ، به این نتیجه رسیده اند که درست کردن ترکیبی از عصاره گوجه فرنگی و روغن زیتون به صورت روزانه و استفاده آن به مدت 10 هفته بر روی پوستتان ، یکی از درمان های آفتاب سوختگی است.علاوه بر آن می توان گوجه فرنگی را یکی از بزرگترین منابع آنتی اکسیدان به شمار آورد.

ماهی آزاد:
دشمن پیری پوست شماست.این ماده غذایی حاوی نوعی کاروتئونید است که سبب نرمی پوست می شود.بنابراین شما می توانید با مصرف این ماهی پوست بدن خود را در برابر چروک ها و خطهای عمیق محافظت کنیم.

تخم مرغ:
مصرف پروتیین می تواند به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک کند.تخم مرغ منبع کاملی از پروتیین و بیوتین محسوب می شود و به خاطر دارا بودن این ویتامین ضروری از خشکیدگی پوست هم جلوگیری می کند.

انار:
این میوه خوشمزه که منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها به شمار می آید، علاوه بر خواصی که در اثر خوردن در بدن به جا می گذارد ، می توان به صورت ماسک موضعی بر روی پوست بدن به خصوص صورت استفاده می شود.به این صورت که اگر شما عصاره انار را روی پوست خود بمالید ، سرعت ساخت کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوستتان را تا چند برابر افزایش می دهد.

گردو:
اگر به دنبال یک ماده غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 غیر از ماهی می گردید ، مصرف گردو را به شما توصیه می کنیم.گردو امگا 3 زیادی دارد که به درخشندگی مو ، لطافت و شادابی پوست کمک می کند و مصرف روزانه آن باعث جوان شدن پوست می شود.

لوبیا:
برای داشتن پوستی زیبا از مصرف انواع لوبیا غافل نشوید.انواع لوبیا همانند تخم مرغ منبع غنی از پروتیین به شمار می آید که سبب ترمیم سلول های آسیب دیده توسط رادیکال های آزادی می شوند.در طی فرآیند هضم ساختار لوبیا در بدن به آمینواسیید تبدیل می شود که این امر باعث ساخت سلول های جدید پوستی و کلاژن می شود.

آواکادو:
آوواکادو فقط یک خوردنی خوشمزه نیست این میوه گلابی مانند منبع عالی از بیوتین محسوب می شود و سبب جلوگیری از خشکی پوست و شکنندگی ناخن ها می شود.بسیاری از طرفداران طب سنتی و داروهای گیاهی هم اعتقاد دارند که اگر دچار سوختگی شدید می توانید مقداری آوواکادو رنده شده را برای التیام روی قسمت سوخته قرار بدهید تا هم درد و سوزش آن بهتر شود و هم زودتر پوستتان به حالت طبیعی در بیاید.چون این میوه منبع خوبی از ویتامین E به حساب می آید.شما می توانید عصاره آن را روزی دو نوبت با پنبه روی پوست صورت و دست هایتان بمالید و پس از مدتی لذت لطافت پوست را تجربه کنید.

زردآلو:
برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت مصرف زردآلو یادتان نرود.این میوه سرشار از پروویتامین و یکی از آنتی اکسیدان های قوی است.زردآلو همچنین ملانین پوست را فعال می کند و باعث آبرسانی طبیعی پوست می شود.

هویج :
هویج دارای خواص بسیاری است که برای زیبایی پوست شما مفید است و مخصوصا به برنزگی طبیعی شما کمک می کند.این خوراکی سرشار از پروویتامین است و کمک می کند تا پوست شما در نور آفتاب برنزه مایل به طلایی تغییر رنگ بدهد و همین طور از خاکستری شدن پوستتان در زمستان جلوگیری می کند به علاوه به دلیل بالا بودن میزان ویتامین D به بازسازی پوست و جلوگیری از چروکیدگی پوست کمک می کنند.

آلوورا:
این گیاه برای پوست شما بسیار مفید است و آب لازم را به آن می رساند ولی به غیر از این آلووا حاوی بیست نوع موادد معدنی مختلف و پانزده نوع آمینواسید است.این مواد به بازسازی پوست و کاهش چروک کمک می کند و همین طور کلاژن پوست را زیاد میکند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی