در مورد سلامتی این موارد اشتباه هستند

سلامتی

بعضی کارها وجود دارد که ما فکر میکنیم از نظر علمی درست هستند ولی کاملا غلط هستند و اینگونه نیست . این موارد را بخوانید

•    روزی ۸ لیوان آب بنوشید

لازم نیست لیوان های آب را بشمارید. تحقیقات نشان می دهند که آبی که پس از تشنه شدن می نوشید، برای سلامتی و آب رسانی به بدن شما کافی است.
مواد غذایی آبدار همچون سوپ، میوه و سبزیجات و نوشیدنی هایی همچون آب میوه ها، چای و قهوه هم به آب رسانی بدن کمک می کنند. در صورتی که ادرار شما زرد پررنگ است، دفع ادرار و مدفوع مرتب ندارید، خیلی فعال نیستید یا در آب و هوای گرمسیری زندگی می کنید، باید بیشتر آب بنوشید.

•    تخم ماکیان برای قلب مضرّند

طرفدارن املت خوشحال باشند. خوردن روزی یک یا دو تخم مرغ خطر بیماری قلبی را در افراد سالم بالا نمی برد. زرده ی تخم مرغ کلسترول دارد اما میزان کلسترول تخم مرغ موجود در غذاهای بسیاری از ما آن قدر زیاد نیست که نگران کننده باشد.
در عوض، ترکیب چربی های مختلفی که از غذاهای دیگر دریافت می کنیم، خطرناک تر است. علاوه بر این، تخم ماکیان حاوی مواد مغذی همچون اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

•    موقع سرما، سرما می خوریم

بر خلاف آنچه بسیاری از مادربزرگ ها می گویند، ماندن در هوای سرد شما را بیمار نمی کند. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت طبیعی و ضدویروسی دستگاه ایمنی در فرد سالمی که چند ساعت را در هوای چند درجه بالای صفر می گذارند، بیشتر هم می شود. در واقع، در فضاهای بسته که میکروب ها به راحتی پخش می شوند، زودتر بیمار می شوید.

•    روزانه باید مولتی ویتامین مصرف کرد

ممکن است شنیده باشید که مولتی ویتامین ها، مواد مغذیی را که در برنامه ی غذایی شما وجود ندارند، جبران می کنند. همه ی محققان با این نظر موافق نیستند. اما اگر پزشک شما آن را برای شما تجویز کرده است، حتماً آن را مصرف کنید. و اگر باردار هستید، باید اسید فولیک مصرف کنید تا خطر نقص های زمان تولد کاهش یابد.
با این حال، بهترین راه برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز، داشتن برنامه ی غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، مغز دانه ها و روغن های مفید است.

•    خوردن صبحانه ما را لاغر می کند

خوردن صبحانه به کاهش وزن بعضی از افراد کمک می کند. خوردن صبحانه ی کامل باعث می شود که دیرتر گرسنه شوید و در طول روز، میل به خوردن مواد متفرقه را کمتر می کند.
اما اگر علاقه ای به خوردن صبحانه ندارید، باز هم می توانید وزن کم کنید. تحقیقات نشان می دهد که صبحانه نخورهایی که در وعده های ناهار و شام پرخوری نمی کنند هم می توانند وزن کم کنند.

•    مخاط سبز نشان دهنده ی عفونت است

رنگ مخاط نمی تواند جای معاینه ی پزشک را بگیرد. تحقیقات نشان می دهند که در برخی از عفونت های باکتریایی، مخاط زرد یا سبز رنگ می شود. اما این نمی تواند نشانه ی قاطعی برای داشتن عفونت یا نیاز به مصرف خودسرانه ی آنتی بیوتیک باشد. عفونت سینوسی می تواند باعث بی رنگ شدن و سرماخوردگی هم باعث سبزرنگ شدن مخاط شود.

•    مصرف قند، کودکان را بیش فعال می کند

قند برای کودکان خوب نیست اما تحقیقات نشان می دهند که مصرف شیرینی جات مسئول افزایش فعالیت کودکان، عقب افتادن تکالیف مدرسه ی آنها یا عدم توانایی در تمرکز آنها نیست.
بسیاری از والدین فکر می کنند که مصرف مواد شیرین باعث این اتفاقات می شود و به همین دلیل، پس از آن که کودک مواد شیرین مصرف می کند، انتظار دارند که کارهای بدی از او سر بزند. بنابراین، پس از مصرف مواد شیرین، به شدت فرزند خود را زیر نظر می گیرند.

•    توالت فرنگی شما را بیمار می کند

اگر نمی توانید صندلی را با یک دستمال بپوشانید، لازم نیست نگران شوید. صندلی های توالت فرنگی معمولاً چندان آلوده نیستند – در حمام، دستگیره ی درها و کف زمین آلوده تر و پر میکروب تر هستند. قبل از لمس کردن درها یا دستگیره ها دست خود را با یک دستمال بپوشانید یا پس از لمس کردن آن ها دست خود را بشویید.
•    شکاندن قولنج باعث آرتروز می شود

ممکن است صدای آن دیگران را اذیت کند اما این تنها مشکل این کار است. ممکن است فکر کنید که این صدا در اثر برخورد استخوان ها یا مفصل ها ایجاد می شود. حباب هایی گازی در بین استخوان ها شکل می گیرند که با شکستن قولنج، می ترکند و این صدا را ایجاد می کنند. تحقیقات می دهند که این کار با آرتروز ارتباطی ندارد. اما اگر پس از شکاندن این قولنج ها، درد شدیدی را احساس می کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی