درمان ترک های پوستی سینه با این مواد خوراکی!

سینه خانم ها

ترک های پوستی به علت  تغییرات ناگهانی در اندازه بدن، مانند دوران بارداری، بلوغ، و یا  افزایش سریع  وزن رخ دهد. نود درصد از زنان باردار این تر ک ها را در اطراف شکم، باسن و راندارند ، و متاسفانه، به نظر می رسد که  ژنتیکی باشد اگر مادر شما دچار ترک های پوستی شود، شانس  ابتللا شما هم افزایش خواهد یافت

ترک های پوستی یا استرچ مارک ها خط های باریک  به رنگ های  سفید، خاکستری، قرمز یا بنفش رنگی هستند که می توانند در نتیجه انبساط پوست( که بر اثر بارداری، افزایش وزن و حتی  برخی اوقات بر اثر تومور ها رخ می دهد) در سینه ها تشکیل شوند. ترک های پوستی روی سینه می توانند تا حد زیادی توجه شما را به خود معطوف سازند و ممکن است به مرور زمان کم رنگ شوند، ولی این ترک های پوستی بدون جراحی بطور کامل از بین نمی روند. با این وجود، تعدادی درمانهای خانگی و طبیعی وجود دارد که می تواند به روشن شدن ترک های پوستی روی سینه ها کمک کرده و آنها را محوتر سازد.

گام اول
به پشت و در یک وضعیت آرام و راحت دراز بکشید. لایه ضخیمی از روغن کرچک را روی ترک های پوستی سینه بمالید. روی روغن را با یک تکه کیسه پلاستیکی بپوشانید، سپس یک پد یا حوله گرم را روی پلاستیک پوشاننده روغن به مدت 20 دقیقه قرار دهید. بعد از این مدت پوشش پلاستیکی را از روی سینه برداشته و روغن اضافی روی پوست را با استفاده از یک حوله نرم و مرطوب پاک کنید. این کار را هر روز و به مدت حداقل یک هفته انجام دهید و سپس 2 تا 3 روز در هفته تا وقتی که ترک های پوستی شروع به کمرنگ شدن کنند ادامه دهید.

گام دوم
نصف فنجان روغن زیتون و یک چهارم فنجان ژل تازه آلوئه ورا را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. این مخلوط را هر شب قبل از خواب روی ترک های پوستی بمالید. صبح روز بعد باقی مانده این مخلوط را با یک حوله مرطوب از روی پوستتان پاک کنید. می توانید  مابقی این ماسک را در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. در هنگام استفاده از این ماسک روی رختخواب یا تخت خود یک حوله قدیمی یا یک ملحفه کهنه اما تمیز بیاندازید و در طول این مدت بدون لباس بخوابید! چون روغن زیتون و ژل آلوئه ورا ممکن است لکه هایی را بر روی رختخواب و لباس های شما برجا بگذارند.

گام سوم
2 قاشق چایخوری موم زنبورعسل  رنده شده را داخل یک ظرف مناسب ماکروفر یا ماکروویو بریزید. ظرف را داخل ماکروویو به مدت 15 تا 20 ثانیه قرار دهید تا گرم شود و سپس بیرون آورده و هم بزنید. این گرم کردن را  در فاصل زمانی 10 ثانیه ادامه دهید و بعد از هر 10 ثانیه موم را هم بزنید تا وقتی که موم آب شود. به موم ذوب شده نصف فنجان کره کاکائو، یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و روغن هسته زردآلو اضافه کنید، و سپس 5 قطره روغن رزماری و 5 قطره روغن سدر بیافزایید. این مواد را به خوبی با یک قاشق با هم مخلوط کنید. سپس این ماسک روغنی را 2 بار در روز  روی ترک های پوستی به آرامی ماساژ دهید و آن را از روی پوست نشویید.

گام چهارم
مقدار کمی روغن بادام، روغن اسطوخودوس، کره شی یا روغن گلرنگ را بعد از استحمام روی ترک های پوستی بمالید و این مخلوط روغنی را از روی پوستتان پاک نکنید و اجازه دهید این روغنها به خوبی جذب پوست شوند تا به کمرنگ شدن ترک های پوستی کمک کنند.

امتیاز 2.8 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی