بزرگسالان جوان مبتلا به دیابت نوع 1 در دوران کودکی خطر بیشتری برای نارسایی قلبی دارند

نارسایی قلبی

بزرگسالان جوان مبتلا به دیابت نوع 1 در دوران کودکی خطر بیشتری برای نارسایی قلبی دارند

بر اساس داده‌های مطالعه، افراد جوان مبتلا به دیابت نوع 1 در دوران کودکی نسبت به افراد بدون دیابت در معرض خطر بیشتری برای نارسایی قلبی هستند و خطر نارسایی قلبی در افراد مبتلا به بیماری‌های میکروواسکولار افزایش می‌یابد.

به همین منظور محققان داده های گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در دوران کودکی را که در مطالعه اپیدمیولوژی عوارض دیابت پیتسبورگ در مورد دیابت نوع 1 شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. کسانی که قبل از سن 17 سالگی بین سال‌های 1950 تا 1980 در بیمارستان کودکان پیتسبورگ به دیابت مبتلا بودند، بین سال‌های 1986 و 1988 مورد بررسی قرار گرفتند و در ابتدا فاقد نارسایی قلبی بودند. نارسایی قلبی هر دو سال یک بار در شرکت کنندگان از ابتدای شروع به مدت 25 سال ارزیابی شد. مطالعه کاردیا(CARDIA) که به مدت 20 سال دنبال شد، خطر نارسایی قلبی در گروه دیابت با گروهی از بزرگسالان جوان سالم 18 تا 30 ساله مقایسه شد. 655 بزرگسال جوان مبتلا به دیابت نوع 1 در دوران کودکی در این مطالعه شرکت کردند (میانگین سن، 27 سال). ازاین گروه، 6.6٪ در طول پیگیری  نیزنارسایی قلبی داشتند. میزان بروز نارسایی قلبی 3.4 در 1000 نفر در سال و بروز تجمعی نارسایی قلبی در گروه دیابت 1.2% در مقایسه با 0.04% در گروه بزرگسالان بدون دیابت بود.

محققان نتیجه گرفتند: بزرگسالان جوان مبتلا به دیابت نوع 1 در معرض خطر بسیار بالایی برای نارسایی قلبی قرار داشتند که حدود 30 برابر بیشتر از جمعیت عادی با سن مشابه است و در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1، علاوه بر ارزیابی فاکتورهای خطر بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک، ارزیابی عملکرد قلب، به ویژه برای افرادی که دارای عوارض میکروواسکولار متعدد هستند، باید در نظر گرفته شود.

محققان خاطر نشان کردند که: “تحقیقات آینده برای توسعه راهبردهای غربالگری اختلال عملکرد قلبی در دیابت نوع 1، شناسایی عوامل خطر قابل اصلاح مرتبط با افزایش خطر نارسایی قلبی و توسعه استراتژی های مداخله ای برای کاهش چنین خطری مورد نیاز است.”

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی