بررسی تغذیه ای لیمو

لیمو

با توجه به پایگاه غذایی ملی وزارت کشاورزی ایالات متحده، آب یک  لیمو (حدود 44 گرم) حاوی 11 کالری، 4 گرم کربوهیدرات ( شامل: 1 گرم شکر و 0 گرم فیبر) ، 0 گرم پروتئین و همچنین 22 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C است.

یک قاشق چای خوری لیمو (حدود 1 گرم) شامل 1 کالری و 4 ٪  ویتامین C توصیه شده است.

فواید احتمالی مصرف لیمو
مصرف میوه ها و سبزیجات از همه نوع به مدت طولانی با کاهش خطر بسیاری از بیماری ها مربوط به شیوه زندگی همراه است.
بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند لیمو خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و مرگ و میر کلی کاهش می یابد. ویتامین C نشان داده شده است باعث  کاهش تمام علل مرگ و میر می شود.
لیمو یک منبع بسیار غنی از ویتامین C است و یک آنتی اکسیدان شناخته شده است.

سلامت قلب
در یک مطالعه منتشر شده در مجله  آترواسکلروز نشان داد که  آب و پوست لیمو رگه های چربی در عروق کرونر کاهش داد که شاخص های ایجاد پلاک و بیماری های قلبی و عروقی هستند.
یک مطالعه نشان داد که سطوح پایین ویتامین C  با افزایش خطر سکته مغزی همراه است.

فعالیت ضد میکروبی
آب لیمو خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد.
مطالعه منتشر شده توسط طب گرمسیری و بهداشت بین المللی نشان داد که آب لیمو رشد ویبریوکلرا به طور خاص مهار کرده بود.

تقویت سیستم ایمنی بدن
غذاهایی که ویتامین C و دیگر مواد آنتی اکسیدان بالا دارند. می توانند به سیستم ایمنی در مبارزه با میکروب هایی  که باعث یک سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوند کمک کنند. حفظ یک رژیم غذایی سالم حاوی میوه ها و سبزیجات به ویژه در طول ماه های زمستان که سطح فعالیت بدنی تمایل به کاهش دارد مهم است.

پوست سالم
ویتامین C، در شکل طبیعی آن  که در محصولات تازه است خورده شود. می تواند به مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی کمک کند، چین و چروک  را کاهش دهد و بافت پوست  بهبود بخشد. به طور کلی، مصرف مقدارکافی ویتامین C (آب یک لیمو 22  درصد از نیاز روزانه را فراهم می کند) نیز برای ساخت و ساز و تعمیر و نگهداری کلاژن که ساختار پوست  و مو را فراهم می کند، مورد نیاز است.

کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی
با توجه به انجمن قلب آمریکا، خوردن مقادیر بالاتری از میوه های خانواده مرکبات ممکن است خطر سکته مغزی ایسکمیک را در زنان کاهش دهد. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که بیشترین مقدار از مرکبات را خورده بودند خطر سکته مغزی ایسکمیک نسبت به کسانی که حداقل میزان مصرف را داشتند 19٪  پایین تر بود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی