اگر بیشتر از 50 سال دارید و می خواهید لاغر شوید….

رژیم

بخش اصلی از اضافه  وزنی که در سنین بالای ۵۰ رخ می‌دهد، به  علت کاهش عادات غذا خوردن سالم و فعالیت بدنی است. خوشبختانه این شیوه ها می‌توانند معکوس شوند و شما قادرید بدون توجه به سنتان لاغر شوید.  این تغییرات، اسان هستند و به این راحتی آنهار ا ول نمیکنید. این تغییرات مهم و کوچک  در سبک زندگی شما می‌توانند به لاغر شدنتان کمک کنند.

قدم اول
هر روز حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی انجام دهید. به گفته‌ی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، هرگونه فعالیتی بهتر از این است که هیچ فعالیتی انجام ندهید، بخصوص با بالا رفتن سنتان. فعالیتی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می‌برید، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا حتی باغبانی، و آن را عمدا پر تحرک کنید.

افرادی که تحرک ندارند، نه تنها با بالا رفتن سن دچار افزایش وزن می‌شوند، بلکه در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نیز قرار می‌گیرند.
قدم دوم

میوه‌های تازه و سبزیجات، محصولات غلات کامل و گوشت‌های بدون چربی مانند مرغ بدون پوست بخورید. محیط خانه‌تان را از مواد غذایی به شدت فراوری شده و سرشار از قند و چربی پاک کنید.
 
غذاهایی با ارزش غذایی کم یا صفر، در نهایت براحتی بعنوان چربی در بدنتان ذخیره می‌شوند. در مقابل، مواد غذایی پر فیبر و مغذی، سرعت فرایند گوارش شما را کند می‌کنند، و مانع آن می‌شوند که احساس گرسنگی کنید و سرعت سوخت و ساز بدنتان را هم افزایش می‌دهند. مواد غذایی مغذی به کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت و سرطان نیز کمک می‌کنند.

قدم سوم
در طول روز بجای سه وعده‌ی غذای بزرگ از چندین وعده‌ی غذایی کوچکتر استفاده کنید. با بالا رفتن سن، فرایند هضم شما کمی کندتر می‌شود و خوردن چند وعده‌ی غذایی کوچکتر به غلبه بر این مشکل کمک می‌کند. علاوه بر این، چندین بار غذا خوردن در روز، سطح قند خون شما را متعادل نگه می‌دارد، بنابراین در نهایت بخاطر افت قند خونتان احساس گرسنگی نمی‌کنید.

قدم چهارم
از آنجایی که بسیاری از افراد تا ۵۰ درصد بیشتر از کالری توصیه شده‌ی روزانه‌شان غذا می‌خورند، پس مواظب اندازه‌ی سهم غذایتان نیز باشید، و برچسب مواد غذایی را بخوانید. هرگز مستقیما از درون یک بسته یا جعبه چیزی نخورید. وقتی مقدار زیادی غذا در مقابل شما باشد، ادامه دادن به غذا خوردن کار بسیار آسانی است، و حتی ممکن است بیشتر از یک سهم غذایی بخورید.

قدم پنجم
حداقل سه روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه با وزنه تمرین کنید یا تمرینات مقاومتی انجام دهید. تقویت ماهیچه‌های شما سوخت و ساز بدنتان را بالا نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید. افزایش توده‌ی عضلانی با تمرینات قدرتی به بهبود تعادل و کاهش استحکام استخوان ناشی از بالا رفتن سن نیز کمک می‌کند.

مانند تمرینات هوازی، انجام هر مقدار و هر نوع تمرین قدرتی بهتر از هیچی است. بنابراین فعالیت‌هایی را پیدا کنید که متناسب با سبک زندگیتان باشند، مانند بستن وزنه به دست یا مچ پا در هنگام پیاده روی.

توجه
لطفا قبل از ایجاد تغییرات عمده در رژیم غذایی یا سطح فعالیت بدنی‌تان، با پزشکتان مشورت کنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی