استفاده از شیر طعم دار برای بالا بردن سرانه مصرف مواد لبنی

شیر طعم دار

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو، به مصرف کنندگان محصولات لبنی توصیه کرد از شیر طعم دار استفاده نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسین رستگار در خصوص در بحث آلایندگی شیر، گفت: سازمان غذا و دارو بر تولید انواع صنعتی شیر نظارت دارد و این نظارت فراتر از کارخانه و در سطح عرضه هم ادامه می یابد ضمن اینکه باید از نظر آلودگی میکروبی هم مزارعی که دام در آن چرا می کند، تحت نظارت باشد.

به گفته وی، افرادی که شیر می دوشند و حتی حمل می کنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

رستگار در ارتباط با استفاده از مواد افزودنی مجاز در شیر و محصولات لبنی، افزود: در یک توصیه کلی به مصرف کننده فرآورده های لبنی پیشنهاد می کنم از شیر طعم دار استفاده نکنند.

وی اظهارداشت: اینطور هم نیست که بخواهیم ماهیت این نوع فرآورده های لبنی را زیر سئوال ببریم چرا که تولید شیرهای طعم دار در همه جای دنیا مرسوم است و برخی از مسئولین برای بالا بردن مصرف سرانه شیر در کشور خود از این حربه استفاده می کنند تا اگر فردی با طعم اصلی شیر مشکل دارد در راستای اقدامات پیشگیرانه بیماری از نوع طعم دارش هم که شده استفاده کند.

رستگار با گفتن اینکه صنایع لبنی نیز همواره باید به صورت کنترل شده و در حد مجاز از این افزودنی ها استفاده کنند تا در جذب شیر سالم توسط بدن دخل و تصرف منفی ایجاد نشود، خاطر نشان کرد: در هر حال به هر شکلی باید بتوان سرانه مصرف شیر را در کشور افزایش داد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی