ارتباط نوع چربی مصرفی در دوران بلوغ با سرطان سینه

سرطان سینه

مصرف مقادیر بالایی از چربی های اشباع شده و یا مقدار کم چربی های غیراشباع در نوجوانی با تراکم پستان بالاتر در بزرگسالی همراه است. تراکم پستان یک عامل خطر برای سرطان پستان است.
بافت پستان نسبت به مواجحات دوران بلوغ بسیار حساس است، بنابراین یک تیم تحقیقاتی به بررسی این که آیا مصرف چربی در دوران بلوغ با چگالی پستان در ابتدای بزرگسالی همراه است، پرداختند.
یونگ، و همکارانش داده های مطالعه (DISC) که مربوط به مداخلات رژیم غذایی در کودکان بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. DISC یک کارآزمایی بالینی تصادفی بود که در سال 1988 آغاز شد و 663 کودکان سنین 8 تا 10سال که 301 نفر از آنها دختر بودند در آن ثبت نام شدند، و این مطالعه تا زمانی که شرکت کنندگان 25 تا 29 سال داشتند ادامه پیدا کرد، تراکم پستان توسط تصویربرداری رزونانس مغناطیسی در 177 از شرکت کنندگان زن اندازه گیری شد.
بعد از تعدیل اثر متغیرهای متعدد، از جمله نژاد، تحصیلات، چاقی بزرگسالی، تعداد تولد زنده، و مصرف انرژی و پروتئین تام، محققان دریافتند که مصرف بالای چربی های اشباع و مصرف کم چربی های غیراشباع در نوجوانان با درصد بالایی از تراکم پستان (DBV) در اوایل دوران بزرگسالی همراه بوده است.

به طور کلی، پیام اصلی از نتایج ما این است که نوع رژیم غذایی در اوایل زندگی مهم است و ممکن است در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری و یا فواید محافظتی در زندگی آینده داشته باشد.. به طور خاص، اصلاح و تغییر مناسب رژیم غذایی در دوران بلوغ به طور بالقوه ممکن است به کاهش تراکم پستان و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پستان و نیز پیشگیری از چاقی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی