ارتباط ساختار ژنتیکی و هوس غذاهای پر کالری

غذای پر کالری

 

محققان می گویند که یک نوع جفت ژن شناسایی کرده ایم که بین پاسخ پاداش مغزی به غذاهای پر چرب و شیرین ارتباط بالایی برقرار می کنند، آنها معتقدند که یافته ها ممکن است به درمان های جدید برای چاقی منجر شود.
به گفته این پژوهشگران، دو گونه ی ژنتیکی در نزدیکی ژن FTO ( که با افزایش خطر چاقی مرتبط است ) و ژن DRD2 (چگونگی کارکرد سیستم دوپامین در مغز را تغییر می دهد) واقع شده اند.
این مطالعه توسط محققان امپریال کالج لندن ارائه شده است. دکتر تونی گلدستون رهبر تیم تحقیقاتی در اطلاعیه خبری انجمن پیشگیری و چاقی گفت:  برای اولین بار یافتیم که با نگاه به غذاهای پر کالری فعالیت یک بخش از مغز به نام جسم مخطط همراه با گونه ای در FTO افزایش میابد، اما این بستگی دارد که آنها دارای گونه ی دیگر در 2DRD نیز باشند. محققان از  MRI عملکردی برای ارزیابی پاسخ مغزی شرکت کنندگان به هنگام نگاه کردن به عکس  غذاهای  پرکالری و یا کم کالری استفاده کردند.
گلدستون گفت:  این یافته ها نشان می دهد که یکی از دلایل احتمالی چاقی در افرادی که دارای گونه ی ژنتیکی در FTO هستند ممکن است سیگنال های دوپامین در مغزشان باشند که زمانی که آنها غذاهای پرچرب و شیرین می بینند هوسشان افزایش پیدا می کند که منجر به خوردن بیشتر آن مواد غذایی می شود وی همچنین گفت : ممکن است که افراد با این نوع ساختار ژنتیکی خاص به درمان خاص برای چاقی پاسخ متفاوتی دهند.
Whigham سخنگوی انجمن پیشگیری چاقی گفت: این می تواند ما را درمان های هدفدار بهتری  برای چاقی کمک کند تا افراد خاص درمان های موثر بیشتری دریافت کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی