ارتباط استرس با ابتلا به انواع بیماری های مختلف

استرس

آیا می دانستید استرس می تواند منشا بسیاری از بیماری ها و امراض باشد و اگر بتوانید میزان استرستان را کاهش دهید کمک بزرگی در جهت سلامت جسمی و روحی تان انجام داده اید می خواهیم به مهمترین تاثیرات نامطلوب استرس بر بدن اشاره کنیم.

جامعی روانشناس با اظهار نگرانی از آثار مخرب  استرس که از ویژگی‌های جدانشدنی شیوه زندگی معاصر می‌باشد،‌ گفت: عامل استرس در مستعد ساختن جسم و روح افراد برای ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها نقش اول را ایفا می‌کند.
وی در ادامه افزود: متاسفانه شیوه زندگی افراد در اکثر جوامع امروزی به گونه‌ای است که استرس عضو ثابت اغلب اوقات و عادت روزمره اکثر افراد شده است.
دکتر جامعی در تشریح نقش موثر استرس در بروز و تشدید طیف وسیعی از بیماری‌ها گفت: از نظر علمی ثابت شده است که استرس بر ترشح غدد هورمون‌های بدن تاثیر گذاشته و باعث تغییرات عصبی و روحی در افراد می‌شود و در نهایت منجر به بروز و تشدید بسیاری از بیماری‌ها در افراد می‌شود.
این پزشک در ادامه افزود: بیماری‌هایی نظیر برخی از آلرژی‌ها، سرطان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی، MS ، بروز وسواس و افسردگی، اختلالات روحی و روانی و شب ادراری در کودکان، تنها بخش کوچکی از بیماری‌هایی است که استرس تشدید کننده آنها است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی