آیا چاي لاغري واقعا لاغر مي‌کند؟

آیا چاي لاغري واقعا لاغر مي‌کند؟

يکي از راه‌هاي ميان‌بر لاغري، استفاده از چاي لاغري است که اين روزها تبليغات زيادي در تلويزيون براي آن انجام شده است.آيا واقعا اين چاي‌هاي به اصطلاح چربي‌سوز که به ادعاي توليدکنندگانشان گياهي هستند و هيچ عارضه‌اي ندارند، چربي‌هاي اضافه بدن را از بين مي‌برند؟!

چند وقتي بود به فکر کم کردن وزن بودم، اما چون به پسرم شير مي‌دادم، نمي‌خواستم رژيم بگيرم، راستش را بخواهيد وقت ورزش هم نداشتم، يکي از دوستانم از چاي لاغري استفاده کرده بود و مي‌گفت چون گياهي است، ضرري ندارد. اتفاقا چند روز پيش در برنامه خانواده نيز تبليغ چاي لاغري را ديده بودم. کارشناس شرکت توليدکننده چاي توضيح مي‌داد اگر به‌طور مداوم از اين چاي استفاده کنيد، در عرض يک‌ ماه 3 تا 7 کيلوگرم لاغر مي‌شويد و علاوه بر لاغري، کلسترول و باکتري‌هاي مضر بدنتان نيز کاهش پيدا مي‌کند، بعد هم کلي از خواص چاي لاغري‌شان گفت! قبلا شنيده بودم که چاي سبز خاصيت آنتي‌اکسيداني دارد و تا حدودي لاغر مي‌کند، اما نه آنکه نسخه‌اي باشد براي چاقي. حالا اين ادعاها واقعا حقيقت دارند؟ شايد اين سوال، سوال شما هم باشد.

بعضي ازمردم با اينکه مي‌دانند اين راه آنها را به مقصد نمي‌رساند اما دنبال راه‌هاي ميان‌بر مي‌گردند. نمونه واضحش، افرادي‌اند که مي‌خواهند لاغر شوند ولي حال و حوصله رژيم‌هاي لاغري و ورزش را ندارند و سراغ روش‌هايي مي‌روند که بدون دردسر و زحمت چربي‌هاي اضافه بدنشان را آب کند. يکي از راه‌هاي ميان‌بر لاغري، استفاده از چاي لاغري است که اين روزها تبليغات زيادي در تلويزيون براي آن انجام شده است. آيا واقعا اين چاي‌هاي به اصطلاح چربي‌سوز که به ادعاي توليدکنندگانشان گياهي هستند و هيچ عارضه‌اي ندارند، چربي‌هاي اضافه بدن را از بين مي‌برند؟!

چربي‌سوزي در خواب

تبليغ چاي لاغري فقط مختص تلويزيون نيست بلکه يک سايت اختصاصي دارد که تمام مشخصات چاي را با يک کليک نشان مي‌دهد. براي اينکه بيشتر در مورد عملکرد اين چاي معجزه‌آسا بدانم، سايت يکي از برندهاي معروف چاي لاغري را باز مي‌کنم. قيمت چاي 25 هزار تومان ذکر شده و در قسمت عملکرد چاي و سوال‌هاي مشتريان نوشته که چاقي شما را در کوتاه‌ترين مدت، بدون محدوديت غذايي کاهش مي‌دهد. مصرف اين چاي کاهش ترشح آنزيم آميلاز روده را در پي دارد که وظيفه آن کمک به هضم و جذب مواد قندي در بدن است و همين امر باعث کاهش شديد ميزان جذب مواد قندي غذايي مصرفي مي‌شود. با اين مکانيسم، ميزان تجمع مواد قندي در بدن کاهش پيدا مي‌کند و بدن براي جبران ناچار به چربي‌سوزي مي‌شود. نکته‌‌اي که خيلي برايم جالب بود، اينکه مي‌گويند با مصرف چاي لاغري حتي در خواب نيز چربي‌سوزي ادامه دارد و اين چربي‌سوزي هيچ عارضه‌اي براي مصرف‌کننده ندارد، چون کاملا چاي گياهي است! اين ادعاهاي ظاهرا منطقي چقدر صحت دارد و اگر صحت دارد پس تکليف رژيم لاغري و فعاليت بدني چه مي‌شود؟ اگر قرار باشد بدون هيچ محدوديتي غذا بخوريم و بعد با نوشيدن 3 فنجان چاي در روز لاغر شويم و فعاليت فيزيکي هم نداشته باشيم، پس بايد نام اين چاي را چاي معجزه‌آساي لاغري بگذاريم!

همين حالا با ما تماس بگيريد

موضوع ديگري که معمولا در تبليغات مختلف مطرح مي‌شود، نشان استاندارد و مجوز وزارت بهداشت يا سازمان غذا و دارو است که در تبليغات تلويزيوني نيز بر آن تاکيد زيادي مي‌شود. چاي لاغري نيز داراي همين مجوز‌هاست، ولي سوال اينجاست که وزارت بهداشت که همواره تاکيد مي‌کند فقط فعاليت فيزيکي مناسب و اصلاح رژيم غذايي راه‌هاي مبارزه با چاقي است، بر چه مبنايي به اين محصولات مجوز مي‌دهد؟ علاوه بر آن، موضوع قابل‌تامل نمايش اين تبليغات در رسانه ملي است. تصور کنيد، يک زن ميانسال روستايي که اتفاقا چاق هم است، مشغول تماشاي برنامه خانواده است که مسئول فروش چاي لاغري، کلي از خواص چاي مي‌گويد و وعده لاغري در کوتاه‌ترين مدت را مي‌دهد. زن ميانسال هم به اعتماد اينکه چاي لاغري در تلويزيون تبليغ شده، براي آنکه اندام پر از چربي‌اش را متناسب کند، چاي لاغري را انتخاب ‌کند. در اين صورت از مسير اصلي تناسب اندام که به سلامتش کمک مي‌کند، دور مي‌شود. حتي ممکن است اگر رژيم لاغري گرفته، آن را رها کند و به اميد اين چاي هر چه رشته بوده، پنبه کند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی