آشنایی با رژیم غذایی بلغور جو دوسر (اوتمیل)

اوتمیل

بسیاری از رژیم های غذایی که مد می شوند، از جمله رژیم غذایی اوتمیل، بر مبنای خوردن یک نوع غذا است.
رژیم غذایی بلغور جو دوسر (اوتمیل) چیست؟

طرفداران آنلاین چندین نوع رژیم غذایی اوتمیل را شرح داده اند. اکثر آنها به 3 فاز تقسیم می شوند:

فاز 1

مرحله اول رژیم های اوتمیل معمولا شامل خوردن اوتمیل برای سه وعده غذایی در روز است. جو دو سر نباید فوری باشد، زیرا اوتمیل فوری دارای شکر اضافه شده است. بعضی از این افراد نیز در این مرحله میوه می خورند.

مرحله 2

مرحله دوم رژیم غذایی شامل خوردن اوتمیل برای سه وعده غذایی در روز و اضافه کردن نیم فنجان میوه یا سبزیجات خام برای هر وعده غذایی است.
مرحله 3

در مرحله سوم، یک فرد می تواند یک رژیم منظم و سالم را از سر بگیرد، اما یک وعده غذایی باید شامل بلغور جو دوسر(اوتمیل) باشد. فرد می تواند میوه ها، آجیل ها وجاشنی های طبیعی را به بلغور جو دوسر اضافه کند تا طعم آن را خوشایند کند.

طرفداران رژیم غذایی اوتمیل را به عنوان یک راه آسان، ارزان و موثر برای کاهش وزن توصیف می کنند. با این حال، خطرات بسیاری مربوط به خوردن تنها یک نوع غذا وجود دارد.

مزایای بالقوه

طرفداران این رژیم ادعا می کنند که اوتمیل، فیبر، کالری و ویتامین ها ی مورد نیاز فرد را در هنگام کاهش وزن تامین می کند. با این حال، این رژیم غذایی به شدت محدود کننده است.

اوتمیل مغذی است زمانی که یک فرد آن را در در حد اعتدال استفاده کند. طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در ایالات متحده، جو دارایی نوعی فیبر به نام بتا- گلوکان است که می تواند سطح کلسترول را کاهش و در عین حال به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

اوتمیل یک گزینه مناسب برای صبحانه است زیرا می تواند به یک فرد کمک کند تا مدت زمان زیادی احساس سیری کند.
با این حال، اوتمیل مواد مغذی را که فرد به صورت روزانه به آنها نیاز دارد، فراهم نمی کند. این موضوع باعث می شود که رژیم اوتمیل یک استراتژی ضعیف برای کاهش وزن در طولانی مدت باشد.

آیا رژیم غذایی بلغور جو دوسر کار ساز است؟

رعایت رژیم غذایی بلغور جو دوسر می تواند چالش برانگیز باشد، چرا که میزان کالری که یک فرد برای داشتن احساس پر انرژی به آن نیاز دارد، فراهم نمی کند.

افرادی که در رژیم غذایی اوتمیل می گیرند، ممکن است احساس بد، تهوع و خستگی کنند.

همچنین، یک فرد ممکن است قادر به از دست دادن وزن شود، اما آنها به احتمال زیاد پس از بازگشت به عادت غذا خوردن منظم، برای حفظ وزن به مشکل بر می خورند.
خطرات احتمالی رژیم اوتمیل و سایر رژیم های غذایی که برای مدتی مد می شوند، شامل:
• مشکل در حفظ وزن کاهش یافته
• نقرس
• سنگ کلیه
• افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان و سرطان
به جای تلاش برای این گونه رژیم های غذایی، فرد باید با پزشک یا متخصص تغذیه در مورد برنامه های کاهش وزن صحبت کند. یک پزشک متخصص می تواند به یک فرد برای ایجاد اهداف سالم کمک کند.

رژیم غذایی که شامل انواع پروتئین ها، میوه ها، سبزیجات، دانه های کامل و چربی های مفید باشد، می تواند به فرد کمک کند تا وزن کم کند، همچنین احتمال پایبندی یک فرد به رژیم غذایی مغذی و متنوع ، که به آنها در کاهش وزن در دراز مدت کمک کند، بیشتر است.

به طور خلاصه:

رژیم اوتمیل و دیگر رژیم های غذایی که برای یک مدتی مد می شوند می توانند خطرناک باشند. همچنین، برای کاهش وزن در دراز مدت ، معمولا بی اثر هستند. در حالی که بلغور جو دوسر می تواند بخش مفیدی از رژیم غذایی باشد، اما به عنوان تنها منبع مواد مغذی، خوب نیست.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی